Vinoos ´The Real WINE gum´ został wymyślony w Amsterdamie w 2014 roku i w krótkim czasie wzbudził zainteresowanie kilku luksusowych domów towarowych oraz holenderskich linii lotniczych KLM. Założycielka Mireille Reuling wiedziała, że to wielkość sprzedaży jest kluczowym czynnikiem do odniesienia prawdziwego sukcesu. Gdzie można osiągnąć taką sprzedaż? To prawda – w USA. Ale: „Jak podbić Stany Zjednoczone z Holandii tak małym produktem spożywczym?”. Salesupply pomogło Vinoos zdobyć pozycję w Stanach Zjednoczonych dzięki znajomości lokalnych realiów oraz . usługom fulfillment.
Znaczenie lokalnego magazynu
„Już na początku myślałam: musimy wyruszyć do Stanów Zjednoczonych, ponieważ wielkość sprzedaży ostatecznie decyduje o sukcesie. Postanowiliśmy wysłać kilka pudełek do największych domów towarowych jako test” – mówi Mireille Reuling, założycielka Vinoos. „Wysłanie kilku kartonów w ten sposób było w zasadzie niemożliwe, tym bardziej, że nasze paczki nie były wtedy 'zatwierdzone przez FSVP’. Wtedy zaczęliśmy się zastanawiać, jak to zrobić. Szybko stało się jasne, że amerykańskie domy towarowe chcą być zaopatrywane z lokalnego magazynu. Potrzebowaliśmy więc dobrego magazynu w USA.”
Odpowiedni magazyn
Pośrednik doradził firmie Vinoos kontakt z Salesupply 4 lata temu. „To było naprawdę wspaniałe, że mogliśmy zlecić to zadanie firmie Salesupply. Wybrali dla nas najlepszy magazyn, kierując się naszymi oczekiwaniami i własnym doświadczeniem. Gdybyśmy mieli to zrobić sami z Europy, byłoby to zadanie niewykonalne. Nie mówiąc już o tym, że nie mielibyśmy możliwości poznania tych ludzi osobiście, ani odwiedzenia magazynu.”
„Szczególnie na początku było dla nas bardzo wygodne, że mogliśmy rozmawiać po holendersku. To znacznie ułatwia sprawę, gdy nie do końca czujesz się jak w domu w świecie usług fulfillment.”
Wejście na rynek amerykański, szczególnie jeśli chodzi o produkty spożywcze, wiąże się z wieloma trudnościami. „Salesupply pomogło nam w uzyskaniu numeru identyfikacji podatkowej/EIN (Numer Identyfikacyjny Pracodawcy) oraz w zorganizowaniu wysyłki DDP (Duty Delivered Paid). Oprócz tego, aby uzyskać aprobatę FSVP, musieliśmy również sformalizować procedurę naszego magazynu. To absolutnie nie jest główny obszar działalności Salesupply, ale byli oni gotowi i zdołali to zrobić. To bardzo miłe, gdy partner aktywnie uczestniczy w burzy mózgów razem z Tobą i w miarę możliwości Cię odciąża.”
Wzrost poprzez platformy
Vinoos jest już dostępny w USA w największych, luksusowych domach towarowych, takich jak Neiman Marcus, Bergdorf Goodman oraz w popularnych sklepach internetowych, takich jak Box Fox Gifts i Uncommon Goods. „Głównie dzięki sprzedaży za pośrednictwem internetowych platform ´hurtowych´, takich jak Faire.com i Helloabound, dodaliśmy 300 nowych klientów B2B w USA do 2. połowy 2020 r., pomimo COVID.”
„Obecnie mamy kierownika sprzedaży i kierownika ds. kluczowych klientów w USA, a naszym celem na rok 2021 jest kontynuacja tego silnego wzrostu. Jesteśmy w trakcie rozwijania kanału B2C, a nasz system Woo commerce został już połączony z systemami Salesupply”.
Przyszłość rysuje się w jasnych barwach
„Co więcej, znów wprowadzamy nowe smaki. Ze względu na wielki sukces naszego smaku szampana, w tym roku wprowadzamy w USA musujące rosé, a także chcemy sprowadzić do Stanów Zjednoczonych nasze Sauvignon blanc. Ponadto myślimy o opracowaniu wariantu whiskey, aby wejść również w segment męski” – mówi z entuzjazmem Mireille.