Myśląc o poncho przeciwdeszczowym, prawdopodobnie nie masz na myśli odzieży od projektantów. Wessel Buis, założyciel Rainkiss, często podróżował służbowo na Bali. Ze względu na swój klimat, poncho przeciwdeszczowe może się tam przydać. Są one niezwykle tanie, ale mają bardzo słabą jakość. Kiedy Wessel odkrył, że nie ma czegoś takiego jak modne, trwałe i wysokiej jakości poncho, założył Rainkiss. Od lipca 2020 roku marka z Amsterdamu oferuje designerskie modele poncho wykonane z przetworzonych butelek PET. „Od pierwszej chwili popyt był ogromny, niezależnie od tego, na jakim rynku się pojawiliśmy”, mówi Peter van Beek z Rainkiss. Rainkiss współpracuje z Salesupply w zakresie realizacji zamówień zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie.
Rozpoczęcie działalności
„W momencie rozpoczęcia działalności Rainkiss, skupiliśmy się na Europie Zachodniej, a w szczególności na Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii”, wyjaśnia Peter van Beek, IT, B2B i Raindancer w Rainkiss. „Zamówienia napływały, głównie dzięki reklamie w mediach społecznościowych na Facebooku i Instagramie. Na początku sami zajmowaliśmy się realizacją, a w niektóre dni nasz mały zespół realizował około 300 zamówień, wtedy zaczęliśmy rozglądać się za partnerem w zakresie realizacji.”
Realizacja i znaczenie połączenia systemów
„Nasz pierwszy partner realizacyjny od razu pokazał nam wartość dodaną zewnętrznej realizacji zamówień. Dzięki temu, że nie musimy już sami realizować zamówień, zaoszczędziliśmy mnóstwo czasu, a dodatkowo zaoferowali nam znacznie atrakcyjniejsze stawki za wysyłkę.” Jednak wybór odpowiedniego partnera do realizacji zamówień wymaga jeszcze więcej pracy. Połączenie między środowiskiem Shopify firmy Rainkiss a systemem WMS partnera okazało się mniej niż optymalne. „Każdego dnia spędzałem mnóstwo czasu na ręcznym przetwarzaniu, sprawdzaniu i podwójnym sprawdzaniu zamówień. Nie tego chcesz. Teraz, dzięki Salesupply, zajmuje mi to mniej niż 15 i jest to tak proste, że nie muszę już nawet robić tego sam.”
„Kiedy z powodu Brexitu zaczęliśmy napotykać problemy z dostawą naszych zamówień w Wielkiej Brytanii, postanowiliśmy poszukać innego partnera w zakresie realizacji zamówień. Następnie szybko nawiązaliśmy kontakt z Salesupply”.
Od Brexitu do USA
„W Salesupply udało mi się znaleźć możliwość połączenia Shopify w trybie plug & play z systemem WMS już na stronie internetowej”, wspomina Peter. „Nasze początkowe pytanie dotyczyło realizacji zamówień w Wielkiej Brytanii, ale po pewnym czasie zaczęliśmy rozmawiać o Stanach Zjednoczonych, gdzie Salesupply również posiada oddziały realizujące zamówienia w zakresie handlu elektronicznego. Ponieważ nasze działania marketingowe w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, a lokalne zlecanie realizacji zamówień było o wiele bardziej atrakcyjne pod względem ekonomicznym, zdecydowaliśmy się na współpracę z Salesupply w Stanach Zjednoczonych jako uzupełnienie centrum realizacji zamówień dla handlu elektronicznego w Heerlen.”
Konfiguracja i skalowalność
Główną zaletą współpracy z globalnym partnerem realizującym zamówienia jest skalowalność. „Utworzenie magazynu Salesupply w New Jersey było jeszcze łatwiejsze i szybsze niż konfiguracja w Holandii”, podkreśla Peter.
Do tej pory firma Rainkiss włączyła również lokalną realizację od Salesupply w Wielkiej Brytanii. „To była decyzja oparta na ilości, ponieważ realizacja zamówień z magazynu w Heerlen działała dobrze”, wyjaśnia Peter. „Liczba zamówień z Wielkiej Brytanii nadal rosła, a oszczędności osiągnięte dzięki realizacji zamówień lokalnie w Wielkiej Brytanii stały się bardzo interesujące”.
„Korzystamy z magazynu Salesupply w Ameryce Północnej do realizacji zamówień w USA i Kanadzie oraz z magazynu holenderskiego do obsługi naszych rynków europejskich. Poza tym, każdy nowy rynek testujemy w naszym magazynie w Holandii. Obecnie prowadzimy również rozmowy z firmą Salesupply na temat potencjalnej lokalizacji realizacji zamówień w Azji, aby stamtąd obsługiwać również Australię, Nową Zelandię i rynki azjatyckie.”