Włoska marka kosmetyczna Superfluid ma misję „tworzenia produktów kosmetycznych inspirowanych naturalną cerą”. Mediolańska marka kosmetyczna typu Direct-to-Consumer (DTC) rozpoczęła działalność w czerwcu 2020 roku. Firma Superfluid, ukierunkowana na europejskich millenialsów i pokolenie Z, wie, że doświadczenie klienta jest co najmniej tak samo ważne jak sam produkt. Dyrektor generalny Stefano Tartaglia wyjaśnia, w jaki sposób elastyczne rozwiązanie plug and play efulfilment firmy Salesupply odgrywa ważną rolę w dostarczaniu klientom wrażeń „WOW”.

Zakłócanie przemysłu kosmetycznego

„W Superfluid staramy się zakłócić stary paradygmat piękna i przemysłu kosmetycznego. Przejście od tego, co określamy jako nierealistyczne i toksyczne standardy piękna do promowania idei, w którą wierzymy: piękno w prawdziwym życiu to akceptacja i miłość do tego, kim jesteś, a nie osiąganie określonych standardów”, wyjaśnia Stefano Tartaglia, dyrektor generalny Superfluid. „Dołączyłem do Superfluid w 2019 roku, kiedy był to wyłącznie pomysł na slajdzie programu keynote. W tym momencie musieliśmy zbudować zespół, markę, a także ogólne doświadczenie w obsłudze klienta i doświadczenie w zakresie dostaw. Szczególnie w ecommerce te dwa ostatnie elementy dodają tyle samo wartości, co sam produkt.”

Prawdziwa łączność Plug & Play

Na wczesnym etapie procesu, Superfluid zaprosił do udziału w przetargu 7 dostawców usług e-commerce z magazynem we Włoszech. Dwoma głównymi kryteriami przetargu było zapewnienie odpowiedniego rozwiązania dla realizacji modelu ecommerce, który Superfluid projektował, w połączeniu z prostotą. „Potrzebowaliśmy prostego rozwiązania e-commerce fulfilment, które jest – jeśli można tak powiedzieć – towarem. Można je znaleźć niemal wszędzie, różniące się ceną i być może wydajnością” – wyjaśnia Stefano. „Ale taki towar w połączeniu z prostotą prawdziwej integracji typu plug & play jest bardzo, bardzo rzadki. Zazwyczaj jest to: „Mogę zaproponować ci to rozwiązanie, teraz twoim problemem jest sprawienie, by zadziałało ono w prawdziwym świecie”. Aby jeszcze bardziej utrudnić naszą sprawę, istnieją dodatkowe wymagania prawne i jakościowe, jeśli chodzi o fulfilment produktów kosmetycznych. Salesupply było w stanie zapewnić solidną łączność plug & play nawet przy wszystkich dodatkowych wymaganiach i potrzebach.”

Skalowalne na skalę międzynarodową rozwiązanie fufilment

„Kiedy wybieraliśmy Salesupply, nie wiedzieliśmy, że Brexit będzie wymagał od nas utworzenia oddziału fulfilment na terenie Wielkiej Brytanii. Kiedy okazało się, że jedynym rozsądnym i trwałym sposobem obsługi rynku brytyjskiego jest realizacja zamówień z Wielkiej Brytanii, zdecydowaliśmy się na współpracę z Salesupply również w tym zakresie. Następnie odkryliśmy kolejną zaletę rozwiązania Salesupply: skalowalność: możliwość powielania tej samej konfiguracji na całym świecie. Wspólnie z Salesupply udało nam się uruchomić połączenie z Wielką Brytanią w okresie między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem. Dla mnie było to zdumiewające. Dosłownie 2 godziny zajęło nam zintegrowanie połączenia z naszym kontem Shopify, a resztę dnia przeznaczyliśmy na testy i fizyczne ustawienie w nowym magazynie.”

Zapewnienie doświadczenia WOW

„Jak już wcześniej wspomniano, w handlu elektronicznym doświadczenie związane z dostawą jest absolutnie kluczowe. Dlatego też chcieliśmy stworzyć doświadczenie WOW Superfluid w momencie dostarczenia produktu. Składa się ono z dwóch części.

Rozpakowywanie: chcemy zapewnić naszym klientom wyjątkowe wrażenia podczas rozpakowywania Superfluid, aby mieć pewność, że cechy marki są wyraźnie widoczne od momentu otrzymania paczki. Unikanie standardowego kartonu oznacza dostosowanie do potrzeb klienta, a to oznacza wyższe koszty, złożoność i komplikacje w centrum fulfilment. Wraz z zespołem Salesupply pracowaliśmy nad znalezieniem równowagi pomiędzy dostosowaniem do potrzeb klienta a złożonością, aby mieć pewność, że proces będzie wykonalny, przystępny cenowo i skalowalny. Przeszkoliliśmy zespół odpowiedzialny za fulfilment aż do najdrobniejszych szczegółów, takich jak miejsce umieszczenia etykiety.

No i jest jeszcze dostawa, obecnie upraszczamy nasz model, aby zaoferować ekspresową dostawę wszystkich zamówień w całej Europie, w przeciwieństwie do opcji dostawy o różnej prędkości i kosztach w zależności od miejsca zamieszkania klienta. Chcemy, aby Superfluid czuł się blisko naszych klientów, wszędzie tam, gdzie dokonują zakupów w Europie. To samo odnosi się do zwrotów. Nie chcemy, aby nasi klienci musieli zwracać produkt za granicę, a następnie czekać na zwrot pieniędzy. Dlatego właśnie współpracujemy z lokalnym rozwiązaniem w zakresie zwrotów, oferowanym przez Salesupply.”

Rok prawdy

W momencie pisania tego tekstu Superfluid jest jeszcze w pierwszym roku swojej działalności, a marka stale się rozwija. Superfluid ma ponad 50k followersów na Instagramie, swoim głównym koncie, a zamówienia rosną z każdym tygodniem. Co czeka Superfluid w 2021 roku? „Dla Superfluid rok 2021 jest rokiem kluczowym” – mówi Stefano. „Można to nazwać rokiem prawdy, naprawdę chcemy udowodnić naszą markę i naszą koncepcję. W ciągu ostatnich miesięcy zgłosiło się do nas kilku detalistów z propozycją włączenia Superfluid do swojej oferty, ale czujemy, że musimy sami sprawdzić model i zwiększyć naszą obecność, zanim zrobimy kolejny krok w ewolucji marki.

Krótki czas konfiguracji dzięki doskonałemu połączeniu z Shopify
Pawel Bilczynski_circle

Paweł Bilczyński