Fulfillment Niemcy 

E-commerce fulfillment - Niemcy

Niemcy, drugi co do wielkości rynek e-commerce w Europie, zajmują pod tym względem 6. miejsce na świecie. Przywidywano, że niemiecki rynek e-commerce wzrośnie o 5,7% w 2024 r., osiągając 119,8 mld USD do końca roku. Oczekuje się, że od 2024 r. do 2028 r. rynek będzie się rozwijał przy złożonej rocznej stopie wzrostu wynoszącej 4,6%, osiągając 143,5 mld USD. 

Moda jest wiodącą kategorią w niemieckim e-commerce, przyczyniając się do 24% przychodów w 2023 r. Na kolejnych miejscach plasują się kategorie takie jak hobby i rekreacja oraz elektronika. 

Niemieccy konsumenci korzystają z różnych metod płatności, z których najpopularniejszą jest PayPal, a następnie płatności kartą VISA i Mastercard. 

DHL jest dominującą firmą wysyłkową, obsługującą 86% dostaw, jednak DPD, UPS, GLS i Deutsche Post również odgrywają znaczącą rolę. 

Niemiecki e-commerce rośnie

W 2024 roku Niemcy, z populacją przekraczającą 83 miliony, nadal były dynamicznym ośrodkiem w globalnym rynku e-commerce. Około 90% Niemców dokonuje zakupów online, co związane jest z powszechnym dostępem do Internetu. Konsumenci preferują wygodę i różnorodność w swoich nawykach zakupowych. Niemieccy klienci lubią posiadać informacje o produkcie przed zakupem. Prawie połowa z nich szuka informacji w Internecie przed podjęciem decyzji o zakupie. Ponadto, ponieważ ponad jedna trzecia niemieckich konsumentów robi zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych, rośnie znaczenie tych kanałów.  

W drugim kwartale 24 r. Niemcy odnotowały wzrost sprzedaży online o 0,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co oznacza pierwszy wzrost od dwóch lat. Pomimo tego niewielkiego wzrostu, sprzedaż online w pierwszej połowie 2024 r. pozostaje o 1,2% poniżej poziomów odnotowanych w tym samym okresie w 2023 r. W 2023 r. niemiecki rynek e-commerce był zdominowany przez dużych graczy, takich jak Amazon i eBay, jednak niemieccy konsumenci wykazują również znaczne zainteresowanie lokalnymi platformami, takimi jak Zalando i Otto. 

Centra fulfillmentu w Niemczech

Centrum fulfillmentu Salesupply w Niemczech, zlokalizowane w Dorsten, oferuje szereg rozwiązań logistycznych dostosowanych do potrzeb firm z branży e-commerce. Obiekt ten zapewnia wydajne przetwarzanie zamówień zarówno dla przesyłek B2C, jak i B2B, oferując specjalistyczne rozwiązania e-commerce i oparte na chmurze systemy zarządzania zamówieniami. Dzięki funkcjom takim jak kompleksowe śledzenie przesyłek, szybka integracja i globalny zasięg za pośrednictwem lokalnych magazynów oraz przewoźników, Salesupply zapewnia szybsze dostawy, niższe koszty i większą satysfakcję klientów. Te zalety sprawiają, że jest to atrakcyjny wybór dla firm działających na rynku polskim, DACH, holenderskim oraz na innych rynkach na terenie Europy.

Nasze usługi fulfillment w Niemcy

Zarządzanie zamówieniami

Klient klika przycisk „kup”, a my kompletujemy, pakujemy i wysyłamy zamówienie – szybko i dokładnie – 7 dni w tygodniu. W Salesupply zajmujemy się całym procesem, w tym przyjmowaniem, śledzeniem, fulfillmentem i zwrotem zamówień. Nasz system zarządzania zamówieniami (OMS) posiada integracje plug & play dla najczęściej używanych platform e-commerce, rynków i systemów ERP.

Podgląd na żywo

W Salesupply to Ty masz kontrolę, dlatego włożyliśmy wiele wysiłku w zapewnienie Ci całodobowego wglądu w proces fulfillmentu w czasie rzeczywistym. Dzięki naszej aplikacji dashboard nasi klienci zawsze mają najnowszy wgląd w proces fulfillmentu. W portalu Fulfillment masz dostęp do wszystkich (dziennych/tygodniowych/miesięcznych/rocznych) raportów dotyczących fulfillmentu.

Zarządzanie zapasami

Dzięki Salesupply jako partnerowi w zakresie fulfillmentu, Twoi klienci nigdy nie przegapią Twoich produktów. Dzięki płynnej integracji zajmiemy się planowaniem zapasów, dzięki czemu nigdy nie będziesz musiał martwić się o nadwyżki, niedobory, straty i braki.

Zarządzanie zwrotami

Prawidłowo dokonane zwroty nie muszą kosztować tyle, ile są obecnie naliczane. Ponadto zwroty mogą pomóc w zwiększeniu powtarzalności sprzedaży i promowaniu pozytywnych opinii. W Salesupply możemy zapewnić pełną obsługę zwrotów, w tym: zwroty dla klientów tego samego dnia, zoptymalizowany zwrot do magazynu oraz odnawianie i naprawę produktów.

Usługi FbM

Niemcy jest bardzo silnym rynkiem dla Amazon, a udział firmy w rynku wynosi ponad 30%. W Salesupply zapewniamy Amazon FbM (Fulfillment by Merchant), umożliwiając szybką i niedrogą dostawę. Wybierając Salesupply FbM, sklepy internetowe mają pełną kontrolę nad całym procesem obsługi i wysyłki.

Korzyści z fulfillmentu z Salesupply

FrancjaNasza globalna sieć e-commerce fulfillment obejmuje 27 centrów na 3 kontynentach, zapewniając lokalne usługi na całym świecie. Infrastruktura ta skraca czas i koszty dostawy, umożliwiając firmom e-commerce oferowanie szybkich, niedrogich dostaw na całym świecie, a wszystko to zarządzane za pośrednictwem jednej, zintegrowanej platformy, która zapewnia pełne informacje. Dzięki Salesupply możesz konkurować lokalnie wszędzie, korzystając z szybkiej dostawy po lokalnych stawkach. Nasza scentralizowana platforma oferuje jeden punkt kontaktowy i jedną fakturę, zapewniając usprawnienie operacji. Nasza lokalizacja fulfillment w Niemcy jest częścią tej rozległej sieci.

Jesteś zainteresowany?

Fulfillment Niemcy FAQs

Outsourcing fulfillmentu może przynieść korzyści wielu rozwijającym się firmom e-commerce. Oto kilka kluczowych punktów odniesienia, aby sprawdzić, czy Twoja firma jest gotowa do outsourcingu fulfillmentu do strony trzeciej (3pl), takiej jak Salesupply:

Każdego ranka Salesupply sprawdza zamówienia z poprzedniego dnia (tego samego dnia w przypadku dostawy tego samego dnia): czy wszystkie te zamówienia zostały prawidłowo przetworzone i wysłane? Jeśli nie, natychmiast informujemy klienta w naszej informacji zwrotnej, dlaczego te zamówienia nie zostały wysłane, aby mógł poinformować konsumenta na czas. W ten sposób klient i konsument są przez cały czas informowani o postępach, a w rezultacie proces fulfillmentu ma pozytywny wpływ na doświadczenie klienta

Dla Salesupply optymalne doświadczenie klienta jest jednym z filarów współpracy. Proces fulfillmentu jest dostosowywany w jak największym stopniu, tak aby idealnie pasował do Twojej marki i pozycjonowania.

Łączenie innych naszych usług z fulfillmentem

W Salesupply oferujemy nie tylko outsourcing usług fulfillment, ale także kompleksowe opcje outsourcingu obsługi zwrotów. Międzynarodowa usługa zwrotów Salesupply umożliwia oferowanie lokalnego adresu zwrotnego klientom w 25 krajach, w tym w Niemcy.

W naszych centrach obsługi zwrotów możemy zająć się testowaniem i niszczeniem zwracanych produktów, a także lokalnym przetwarzaniem i przechowywaniem.

W Salesupply zapewniamy również wyjątkową obsługę klienta w Niemcy. Nasz dedykowany zespół oferuje natywną obsługę klienta w języku niemieckim, zapewniając jasną i skuteczną komunikację. Jesteśmy dostępni w dni robocze w ciągu dnia i wieczorem, a także w weekendy, aby spełnić Twoje potrzeby. Ponadto oferujemy elastyczne rozwiązania na okresy szczytu sezonu, pozwalając na outsourcing tylko przepełnionej obsługi klienta, zapewniając płynne wsparcie w okresach wysokiego zapotrzebowania.

Jesteś zainteresowany?