Fulfillment Niemcy 

E-commerce fulfillment - Niemcy

Niemcy, drugi co do wielkości rynek e-commerce w Europie, zajmują pod tym względem 6. miejsce na świecie. Przywidywano, że niemiecki rynek e-commerce wzrośnie o 5,7% w 2024 r., osiągając 119,8 mld USD do końca roku. Oczekuje się, że od 2024 r. do 2028 r. rynek będzie się rozwijał przy złożonej rocznej stopie wzrostu wynoszącej 4,6%, osiągając 143,5 mld USD. 

Moda jest wiodącą kategorią w niemieckim e-commerce, przyczyniając się do 24% przychodów w 2023 r. Na kolejnych miejscach plasują się kategorie takie jak hobby i rekreacja oraz elektronika. 

Niemieccy konsumenci korzystają z różnych metod płatności, z których najpopularniejszą jest PayPal, a następnie płatności kartą VISA i Mastercard. 

DHL jest dominującą firmą wysyłkową, obsługującą 86% dostaw, jednak DPD, UPS, GLS i Deutsche Post również odgrywają znaczącą rolę. 

Keyboard with one blue key with a shopping cart on it

Niemiecki e-commerce rośnie

W 2024 roku Niemcy, z populacją przekraczającą 83 miliony, nadal były dynamicznym ośrodkiem w globalnym rynku e-commerce. Około 90% Niemców dokonuje zakupów online, co związane jest z powszechnym dostępem do Internetu. Konsumenci preferują wygodę i różnorodność w swoich nawykach zakupowych. Niemieccy klienci lubią posiadać informacje o produkcie przed zakupem. Prawie połowa z nich szuka informacji w Internecie przed podjęciem decyzji o zakupie. Ponadto, ponieważ ponad jedna trzecia niemieckich konsumentów robi zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych, rośnie znaczenie tych kanałów.  

W drugim kwartale 24 r. Niemcy odnotowały wzrost sprzedaży online o 0,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co oznacza pierwszy wzrost od dwóch lat. Pomimo tego niewielkiego wzrostu, sprzedaż online w pierwszej połowie 2024 r. pozostaje o 1,2% poniżej poziomów odnotowanych w tym samym okresie w 2023 r. W 2023 r. niemiecki rynek e-commerce był zdominowany przez dużych graczy, takich jak Amazon i eBay, jednak niemieccy konsumenci wykazują również znaczne zainteresowanie lokalnymi platformami, takimi jak Zalando i Otto. 

Centra fulfillmentu w Niemczech

Centrum fulfillmentu Salesupply w Niemczech, zlokalizowane w Dorsten, oferuje szereg rozwiązań logistycznych dostosowanych do potrzeb firm z branży e-commerce. Obiekt ten zapewnia wydajne przetwarzanie zamówień zarówno dla przesyłek B2C, jak i B2B, oferując specjalistyczne rozwiązania e-commerce i oparte na chmurze systemy zarządzania zamówieniami. Dzięki funkcjom takim jak kompleksowe śledzenie przesyłek, szybka integracja i globalny zasięg za pośrednictwem lokalnych magazynów oraz przewoźników, Salesupply zapewnia szybsze dostawy, niższe koszty i większą satysfakcję klientów. Te zalety sprawiają, że jest to atrakcyjny wybór dla firm działających na rynku polskim, DACH, holenderskim oraz na innych rynkach na terenie Europy.

Overzicht op kaart van fulfillment center locaties in Duitsland

Nasze usługi fulfillment w Niemcy

Zarządzanie zamówieniami

Klient klika przycisk „kup”, a my kompletujemy, pakujemy i wysyłamy zamówienie – szybko i dokładnie – 7 dni w tygodniu. W Salesupply zajmujemy się całym procesem, w tym przyjmowaniem, śledzeniem, fulfillmentem i zwrotem zamówień. Nasz system zarządzania zamówieniami (OMS) posiada integracje plug & play dla najczęściej używanych platform e-commerce, rynków i systemów ERP.

Podgląd na żywo

W Salesupply to Ty masz kontrolę, dlatego włożyliśmy wiele wysiłku w zapewnienie Ci całodobowego wglądu w proces fulfillmentu w czasie rzeczywistym. Dzięki naszej aplikacji dashboard nasi klienci zawsze mają najnowszy wgląd w proces fulfillmentu. W portalu Fulfillment masz dostęp do wszystkich (dziennych/tygodniowych/miesięcznych/rocznych) raportów dotyczących fulfillmentu.

Zarządzanie zapasami

Dzięki Salesupply jako partnerowi w zakresie fulfillmentu, Twoi klienci nigdy nie przegapią Twoich produktów. Dzięki płynnej integracji zajmiemy się planowaniem zapasów, dzięki czemu nigdy nie będziesz musiał martwić się o nadwyżki, niedobory, straty i braki.

Zarządzanie zwrotami

Prawidłowo dokonane zwroty nie muszą kosztować tyle, ile są obecnie naliczane. Ponadto zwroty mogą pomóc w zwiększeniu powtarzalności sprzedaży i promowaniu pozytywnych opinii. W Salesupply możemy zapewnić pełną obsługę zwrotów, w tym: zwroty dla klientów tego samego dnia, zoptymalizowany zwrot do magazynu oraz odnawianie i naprawę produktów.

Usługi FbM

Niemcy jest bardzo silnym rynkiem dla Amazon, a udział firmy w rynku wynosi ponad 30%. W Salesupply zapewniamy Amazon FbM (Fulfillment by Merchant), umożliwiając szybką i niedrogą dostawę. Wybierając Salesupply FbM, sklepy internetowe mają pełną kontrolę nad całym procesem obsługi i wysyłki.

Earth by night with city lights and blue glowing lines connecting places together

Korzyści z fulfillmentu z Salesupply

FrancjaNasza globalna sieć e-commerce fulfillment obejmuje 27 centrów na 3 kontynentach, zapewniając lokalne usługi na całym świecie. Infrastruktura ta skraca czas i koszty dostawy, umożliwiając firmom e-commerce oferowanie szybkich, niedrogich dostaw na całym świecie, a wszystko to zarządzane za pośrednictwem jednej, zintegrowanej platformy, która zapewnia pełne informacje. Dzięki Salesupply możesz konkurować lokalnie wszędzie, korzystając z szybkiej dostawy po lokalnych stawkach. Nasza scentralizowana platforma oferuje jeden punkt kontaktowy i jedną fakturę, zapewniając usprawnienie operacji. Nasza lokalizacja fulfillment w Niemcy jest częścią tej rozległej sieci.

Jesteś zainteresowany?

Fulfillment Niemcy FAQs

Outsourcing fulfillmentu może przynieść korzyści wielu rozwijającym się firmom e-commerce. Oto kilka kluczowych punktów odniesienia, aby sprawdzić, czy Twoja firma jest gotowa do outsourcingu fulfillmentu do strony trzeciej (3pl), takiej jak Salesupply:

Każdego ranka Salesupply sprawdza zamówienia z poprzedniego dnia (tego samego dnia w przypadku dostawy tego samego dnia): czy wszystkie te zamówienia zostały prawidłowo przetworzone i wysłane? Jeśli nie, natychmiast informujemy klienta w naszej informacji zwrotnej, dlaczego te zamówienia nie zostały wysłane, aby mógł poinformować konsumenta na czas. W ten sposób klient i konsument są przez cały czas informowani o postępach, a w rezultacie proces fulfillmentu ma pozytywny wpływ na doświadczenie klienta

Dla Salesupply optymalne doświadczenie klienta jest jednym z filarów współpracy. Proces fulfillmentu jest dostosowywany w jak największym stopniu, tak aby idealnie pasował do Twojej marki i pozycjonowania.

Customer service representative with headset smiling at laptop screen

Łączenie innych naszych usług z fulfillmentem

W Salesupply oferujemy nie tylko outsourcing usług fulfillment, ale także kompleksowe opcje outsourcingu obsługi zwrotów. Międzynarodowa usługa zwrotów Salesupply umożliwia oferowanie lokalnego adresu zwrotnego klientom w 25 krajach, w tym w Niemcy.

W naszych centrach obsługi zwrotów możemy zająć się testowaniem i niszczeniem zwracanych produktów, a także lokalnym przetwarzaniem i przechowywaniem.

W Salesupply zapewniamy również wyjątkową obsługę klienta w Niemcy. Nasz dedykowany zespół oferuje natywną obsługę klienta w języku niemieckim, zapewniając jasną i skuteczną komunikację. Jesteśmy dostępni w dni robocze w ciągu dnia i wieczorem, a także w weekendy, aby spełnić Twoje potrzeby. Ponadto oferujemy elastyczne rozwiązania na okresy szczytu sezonu, pozwalając na outsourcing tylko przepełnionej obsługi klienta, zapewniając płynne wsparcie w okresach wysokiego zapotrzebowania.

Jesteś zainteresowany?