Od 2023 r. Holandia znajduje się w pierwszej piątce największych rynków handlu elektronicznego w Europie i zajmuje znaczącą pozycję na świecie, plasując się w pierwszej dwudziestce. Holenderski rynek e-commerce odnotował znaczny wzrost w 2023 r., osiągając imponującą łączną sprzedaż w wysokości 35 mld euro, co ukazuje stały wzrost sprzedaży w handlu detalicznym online.
Holandia doświadczyła wzrostu liczby zamówień składanych za pośrednictwem telefonu lub tabletu. Ponad 60% sprzedaży online odbywa się za pośrednictwem tych urządzeń, co pokazuje rosnące znaczenie platform mobilnych (Źródło: Statista, 2023). Ponadto zrównoważone zakupy zyskały sporą popularność, a coraz więcej konsumentów priorytetowo traktuje produkty i praktyki przyjazne dla środowiska. Ta zmiana w kierunku zrównoważonego rozwoju znajduje odzwierciedlenie w rozwoju zielonej logistyki oraz ekologicznych opakowań i dostaw wśród holenderskich detalistów.
Holandia, licząca około 17,6 miliona mieszkańców, jest znaczącym graczem na europejskim rynku e-commerce. Oczekuje się, że do końca 2024 r. przychody z handlu elektronicznego w tym kraju osiągną około 36 mld euro, przy oczekiwanym rocznym wzroście o prawie 10%. Ten imponujący wzrost jest napędzany przez kilka czynników, w tym zaawansowaną infrastrukturę cyfrową kraju i powszechny dostęp do Internetu. Według niedawnego raportu UNCTAD, Holandia ma najwyższy odsetek użytkowników Internetu dokonujących zakupów online w porównaniu z jakimkolwiek innym krajem na świecie.
Lokalne strony, takie jak Bol.com i Coolblue, dominują na rynku, korzystając z szerokiej gamy produktów i niezawodnych usług dostawy. Holenderscy konsumenci mają tendencję do wyboru sprawdzonych, a co najważniejsze lokalnych platform ze względu na ich wysoką wiarygodność i interfejs przyjazny użytkownikowi. W kwestii dostawy, istnieje silna potrzeba szybkich i elastycznych opcji. Ponad 70% holenderskich konsumentów ceni sobie dostawę następnego dnia, a rosnąca liczba osób decyduje się na dostawę tego samego dnia, jeśli taka opcja jest dostępna. Holandia jest również drugim najbardziej zrównoważonym krajem pod względem dostaw ostatniej mili, a dostawy rowerowe i paczkomaty stają się coraz bardziej popularne.
Położenie geograficzne Holandii zapewnia łatwy dostęp do głównych rynków Europy Zachodniej, w tym Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, co skraca czas realizacji zamówień i obniża koszty transportu. Kraj ten posiada światowej klasy infrastrukturę logistyczną, taką jak port w Rotterdamie – największy port morski w Europie oraz lotnisko Schiphol – główny międzynarodowy węzeł komunikacyjny, który wspiera efektywne działania importowe i eksportowe.
Centra fulfillment Salesupply w Holandii, zlokalizowane w Eindhoven, Hoofddorp, Sassenheim, Heerlen, Sittard, Hoensbroek i Nieuwegein, oferują szereg rozwiązań logistycznych dostosowanych do potrzeb firm z branży e-commerce. Centra fulfillmentu zapewniają wydajne przetwarzanie zamówień B2C, oferując specjalistyczne rozwiązania e-commerce i chmurowe systemy zarządzania zamówieniami. Dzięki takim funkcjom jak kompleksowe śledzenie przesyłek, szybka integracja i globalny zasięg za pośrednictwem lokalnych magazynów i przewoźników, Salesupply zapewnia szybsze dostawy, niższe koszty i większy poziom zadowolenia klientów. Te zalety sprawiają, że jest to atrakcyjny wybór dla firm działających na rynku holenderskim i innych rynkach europejskich.
Klient klika przycisk „kup”, a my kompletujemy, pakujemy i wysyłamy zamówienie – szybko i dokładnie – 7 dni w tygodniu. W Salesupply zajmujemy się całym procesem, w tym przyjmowaniem, śledzeniem, fulfillmentem i zwrotem zamówień. Nasz system zarządzania zamówieniami (OMS) posiada integracje plug & play dla najczęściej używanych platform e-commerce, rynków i systemów ERP.
W Salesupply to Ty masz kontrolę, dlatego włożyliśmy wiele wysiłku w zapewnienie Ci całodobowego wglądu w proces fulfillmentu w czasie rzeczywistym. Dzięki naszej aplikacji dashboard nasi klienci zawsze mają najnowszy wgląd w proces fulfillmentu. W portalu Fulfillment masz dostęp do wszystkich (dziennych/tygodniowych/miesięcznych/rocznych) raportów dotyczących fulfillmentu.
Dzięki Salesupply jako partnerowi w zakresie fulfillmentu, Twoi klienci nigdy nie przegapią Twoich produktów. Dzięki płynnej integracji zajmiemy się planowaniem zapasów, dzięki czemu nigdy nie będziesz musiał martwić się o nadwyżki, niedobory, straty i braki.
Prawidłowo dokonane zwroty nie muszą kosztować tyle, ile są obecnie naliczane. Ponadto zwroty mogą pomóc w zwiększeniu powtarzalności sprzedaży i promowaniu pozytywnych opinii. W Salesupply możemy zapewnić pełną obsługę zwrotów, w tym: zwroty dla klientów tego samego dnia, zoptymalizowany zwrot do magazynu oraz odnawianie i naprawę produktów.
Holandia jest bardzo silnym rynkiem dla Amazon, a udział firmy w rynku wynosi ponad 20%. W Salesupply zapewniamy Amazon FbM (Fulfillment by Merchant), umożliwiając szybką i niedrogą dostawę. Wybierając Salesupply FbM, sklepy internetowe mają pełną kontrolę nad całym procesem obsługi i wysyłki.
Nasza globalna sieć e-commerce fulfillment obejmuje 27 centrów na 3 kontynentach, zapewniając lokalne usługi na całym świecie. Infrastruktura ta skraca czas i koszty dostawy, umożliwiając firmom e-commerce oferowanie szybkich, niedrogich dostaw na całym świecie, a wszystko to zarządzane za pośrednictwem jednej, zintegrowanej platformy, która zapewnia pełne informacje. Dzięki Salesupply możesz konkurować lokalnie wszędzie, korzystając z szybkiej dostawy po lokalnych stawkach. Nasza scentralizowana platforma oferuje jeden punkt kontaktowy i jedną fakturę, zapewniając usprawnienie operacji. Nasza lokalizacja fulfillment w Francja jest częścią tej rozległej sieci.
Outsourcing fulfillmentu może przynieść korzyści wielu rozwijającym się firmom e-commerce. Oto kilka kluczowych punktów odniesienia, aby sprawdzić, czy Twoja firma jest gotowa do outsourcingu fulfillmentu do strony trzeciej (3pl), takiej jak Salesupply:
Każdego ranka Salesupply sprawdza zamówienia z poprzedniego dnia (tego samego dnia w przypadku dostawy tego samego dnia): czy wszystkie te zamówienia zostały prawidłowo przetworzone i wysłane? Jeśli nie, natychmiast informujemy klienta w naszej informacji zwrotnej, dlaczego te zamówienia nie zostały wysłane, aby mógł poinformować konsumenta na czas. W ten sposób klient i konsument są przez cały czas informowani o postępach, a w rezultacie proces fulfillmentu ma pozytywny wpływ na doświadczenie klienta
Dla Salesupply optymalne doświadczenie klienta jest jednym z filarów współpracy. Proces fulfillmentu jest dostosowywany w jak największym stopniu, tak aby idealnie pasował do Twojej marki i pozycjonowania.
W Salesupply oferujemy nie tylko outsourcing usług fulfillment, ale także kompleksowe opcje outsourcingu obsługi zwrotów. Międzynarodowa usługa zwrotów Salesupply umożliwia oferowanie lokalnego adresu zwrotnego klientom w 25 krajach, w tym w Holandia.
W naszych centrach obsługi zwrotów możemy zająć się testowaniem i niszczeniem zwracanych produktów, a także lokalnym przetwarzaniem i przechowywaniem.
W Salesupply zapewniamy również wyjątkową obsługę klienta w Holandii. Nasz dedykowany zespół oferuje natywną obsługę klienta w języku holenderskim, zapewniając jasną i skuteczną komunikację. Jesteśmy dostępni w dni robocze w ciągu dnia i wieczorem, a także w weekendy, aby spełnić Twoje potrzeby. Ponadto oferujemy elastyczne rozwiązania na okresy szczytu sezonu, pozwalając na outsourcing tylko przepełnionej obsługi klienta, zapewniając płynne wsparcie w okresach wysokiego zapotrzebowania.