Re-commerce jest duży. momox, wiodąca europejska platforma handlu książkami, grami, płytami CD/DVD/Blu-ray i odzieżą używaną, była jednym z pierwszych graczy na tym rynku. Założona w Niemczech w 2004 r. firma momox wykorzystała nowe możliwości rynków internetowych. Koncepcja momox zapewnia maksymalną wygodę przy maksymalnej pewności transakcji: za pośrednictwem aplikacji na smartfony platforma re-commerce pozwala potencjalnym klientom sprzedawać swoje produkty po ustalonych cenach – w ciągu kilku minut.
Ekspansja międzynarodowa
W 2011 roku momox rozpoczął swoją internacjonalizację poprzez ekspansję na Wielką Brytanię, Francję i Austrię. W tym czasie berlińska firma zatrudniała 750 pracowników i osiągała obroty w wysokości 60 mln euro. Później do międzynarodowych rynków docelowych dodano Stany Zjednoczone, Kanadę, Hiszpanię i Włochy. Od momentu powstania ponad 350 milionów artykułów zostało sprzedanych ponad 33 milionom klientów. W 2022 roku momox wygenerował roczny obrót w wysokości 337 milionów euro.
Potrzeba lokalnych zwrotów
Rynki mają kluczowe znaczenie dla momox, firma jest największym na świecie sprzedawcą używanych towarów na Amazon i trzecim co do wielkości na eBayu. Na początku 2015 r. Amazon ogłosił swoim międzynarodowym sprzedawcom na rynku, że są zobowiązani do podania lokalnego adresu zwrotnego lub pokrycia kosztów wysyłki zwrotnej, nawet w przypadku sprzedaży za granicą. Wszyscy sprzedawcy musieli wdrożyć te nowe wymagania do 12 marca 2015 r., ponieważ w przeciwnym razie groziłaby im utrata licencji na sprzedaż.
Firma momox odnotowała dużą liczbę zwrotów ze sprzedaży Amazon na arenie międzynarodowej, a oferowanie bezpłatnych zwrotów do centrum logistycznego w Niemczech zagroziłoby jej marży zysku. Firma momox potrzebowała lokalnego adresu zwrotnego i rozwiązania do obsługi zwrotów, aby móc działać na arenie międzynarodowej.
Dysponując lokalnymi adresami zwrotnymi w 17 krajach na 3 kontynentach, Salesupply był idealnym partnerem dla transgranicznych działań recommerce firmy momox. Obecnie Salesupply oferuje klientom lokalnych adresów zwrotnych momox w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Hiszpanii.
Klienci mogą bezpłatnie wysyłać niechciane zamówienia na adres zwrotny znajdujący się w ich własnym kraju. W lokalnym centrum logistycznym Salesupply zwrócone produkty są konsolidowane i pakowane w celu obniżenia kosztów wysyłki podczas wysyłania ich z powrotem do Momox w Niemczech.
