Nagle wszędzie pojawiły się elektryczne hulajnogi i inne rozwiązania w zakresie mobilności osobistej Segway-Ninebot. Podobnie było w przypadku sklepów internetowych Segway-Ninebot. W ciągu 2 miesięcy produkty marki, która historycznie skupiała się wyłącznie na handlu detalicznym, były dostępne w ich własnych markowych sklepach online w sześciu europejskich krajach. W tym artykule zbadamy zawiłości tego przejścia z handlu detalicznego B2B do D2C, unikalne wyzwania związane z asortymentem produktów Segway-Ninebot oraz sposób, w jaki Salesupply umożliwiło tak szybką ekspansję na nowe rynki.

Przejście z B2B do D2C

Segway-Ninebot, znany ze swojego skupienia na badaniach i rozwoju, stworzył obszerną sieć dystrybucji detalicznej dla swoich rozwiązań mobilności osobistej. Wraz ze wzrostem popularności elektrycznych hulajnóg, handel elektroniczny stał się bardzo interesującym kanałem alternatywnym. Ponadto, sklep internetowy przynosił dodatkowe korzyści, umożliwiając prowadzenie kampanii przedpremierowych dla nowych produktów oraz oferty na produkty kończące cykl życia i akcesoria.

Jako szanowana marka, Segway-Ninebot zdecydowanie preferował swój własny sklep internetowy niż „tylko” dostępność na platformach handlowych. Jednak organizacja Segway-Ninebot nie była przygotowana do prowadzenia takiej bezpośredniej działalności konsumenckiej. Potrzebowali zewnętrznego partnera do skonfigurowania i prowadzenia całej operacji D2C: Salesupply.

Międzynarodowa ekspansja z prędkością światła

Wspólnie Salesupply i Segway-Ninebot stworzyły ambitny plan otwarcia w pełni zlokalizowanych sklepów internetowych w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Włoszech w ciągu 2 miesięcy. Wkrótce potem w Portugalii i Polsce. Oprócz ogólnych wyzwań związanych z tak ambitnym przedsięwzięciem, ciężkie i wymagające dużej ilości baterii produkty stanowiły wyjątkowe wyzwanie zarówno w zakresie fulfillment, dostawy, jak i zwrotów.

„Współpraca z Salesupply nie tylko zapewniła bezproblemowe rozwiązanie tych przeszkód logistycznych, ale także odegrała kluczową rolę w zarządzaniu złożonością rynków międzynarodowych, w tym znaczącego rynku brytyjskiego, dzięki czemu Brexit przebiegł znacznie płynniej dla Segway-Ninebot” – mówi Dennis Hardholt, prezes Segway-Ninebot EMEA.

Jak Segway szybko odblokował 6 rynków UE w ciągu 2 miesięcy dzięki sklepom D2C.
Pawel Bilczynski_circle

Paweł Bilczyński