Oczywiście, outsourcing fulfillment wiąże się z wątpliwościami: „Jak mamy śledzić nasze zamówienia i zwroty?”. 'Czy nadal mam kontrolę nad tym, co dzieje się w magazynie?’ 'Czy stosują tę samą metodę pakowania, co my?’ To są bardzo normalne pytania. Przeczytaj, w jaki sposób Salesupply, dostawca usług fulfillment ecommerce, dba o to, aby Twoje zamówienia były zgodne z marką i dostarczane do klienta na czas, a Ty byłeś na bieżąco informowany o całym procesie.
Czy nadal mam kontrolę?
Główną obawą, jeśli chodzi o outsourcing jakiejkolwiek części biznesu, jest myśl, że utracimy kontrolę i wgląd w sytuację. Nie inaczej jest w przypadku outsourcingu tak istotnego procesu, jakim jest fulfillment. Czy zamówienia zostaną wysłane w ustalonym terminie? Skąd będziemy wiedzieć, jeśli coś pójdzie nie tak w trakcie procesu? A co jeśli u przewoźnika wystąpi opóźnienie w dostawie? Czy nadal możemy korzystać z naszego dotychczasowego systemu back-office? W jakim stopniu jesteśmy jeszcze zaangażowani w proces fulfillmentu?
Wgląd w czasie rzeczywistym
Dla Salesupply najważniejsze jest, aby nasi klienci czuli, że mają „kontrolę” nad sytuacją. Tylko wtedy współpraca może być naprawdę udana. Dlatego też stworzyliśmy aplikację, która oferuje klientom wgląd w proces fulfillmentu w czasie rzeczywistym, w tym:
- które zamówienia zostały zebrane i zapakowane;
- które elementy zostały spakowane w ramach zamówienia;
- czy kody śledzenia zostały aktywowane;
- czy zamówienie zostało wysłane w ramach SLA;
- jakie zwroty zostały zaksięgowane.
Ponadto, jako klient masz pełny dostęp do naszego portalu Fulfillment, gdzie znajdują się wszystkie raporty (dzienne/tygodniowe/miesięczne/roczne). W ten sposób można łatwo sprawdzić, gdzie mogą wystąpić potencjalne wąskie gardła i mieć wgląd w cały proces fulfillmentu w każdej minucie dnia.
Konsultacja
Z naszymi klientami umawiamy się na cotygodniowe lub comiesięczne rozmowy. Podczas tych rozmów omawiamy cały proces, jakie postępy zostały poczynione w porównaniu z poprzednim tygodniem/miesiącem oraz jakie potencjalne obszary do poprawy zidentyfikowaliśmy.W ten sposób zyskujesz stały wgląd w czasie rzeczywistym i zachowujesz pełną kontrolę nad wszystkim, co się dzieje.
W jaki sposób zostaniemy powiadomieni o wszelkich problemach logistycznych?
Jeśli realizujesz fulfillment we własnym zakresie, jesteś na bieżąco, co pozwala Ci dostrzec obszary wymagające poprawy i wąskie gardła w procesie logistycznym. Outsourcing efulfillmentu może sprawić, że poczujesz, że umykają Ci te wąskie gardła i obszary wymagające poprawy.
Codziennie rano Salesupply sprawdza zamówienia z poprzedniego dnia (tego samego dnia w przypadku dostaw tego samego dnia): czy wszystkie te zamówienia zostały prawidłowo zrealizowane i wysłane? Jeśli nie, natychmiast wskazujemy w naszej informacji zwrotnej do klienta, dlaczego te zamówienia nie zostały wysłane, tak aby mogli oni poinformować konsumenta w odpowiednim czasie. W ten sposób klient i konsument są na bieżąco informowani o postępach, a proces fulfillmentu ma pozytywny wpływ na doświadczenie klienta.
Czy zewnętrzny dostawca usług fulfillmentowych obsługuje sprawy tak dobrze jak my?
W ecommerce doświadczenie związane z dostawą jest nierozerwalnie związane z Twoją marką. Robisz wszystko, aby dostawa i rozpakowanie były jak najlepsze. 'Ale czy zewnętrzny dostawca usług fulfillment może i będzie w stanie spełnić te oczekiwania?’
Dla Salesupply, optymalne doświadczenie klienta jest jednym z głównych elementów współpracy. Proces fulfillmentu jest w jak największym stopniu dostosowany do potrzeb klienta, tak aby idealnie pasował do jego marki i pozycjonowania. Oczywiście, częścią tego jest również doświadczenie związane z dostawą i rozpakowaniem. Dlatego jako klient masz pełny wpływ na proces fulfillmentu.
Zaczyna się to już na etapie przygotowań do współpracy. Podczas tego procesu wszystkie preferencje klienta są szczegółowo omawiane: do jakich krajów ma zostać wysłana przesyłka, jak powinno wyglądać opakowanie, czy należy uwzględnić ewentualne opóźnienia, z jakimi przewoźnikami wolą współpracować itp. Dzięki temu wszystko jest uporządkowane od góry do dołu w krótkim czasie.
To naturalne, że masz wątpliwości co do outsourcingu fulfillmentu. Jeśli masz wyżej wymienione lub jakiekolwiek inne wątpliwości, skontaktuj się z nami. Chętnie przeprowadzimy Cię przez poszczególne procesy.