Zmiana partnera ds. fulfilmentu w e-commerce może uratować Twoje marże
Od miesięcy było to przyczyną bólu głowy dla przedsiębiorców ecommerce sprzedających produkty wyprodukowane w Chinach lub innych częściach Azji: rosnące koszty wysyłki tych produktów z Azji do ich magazynu w USA. W przeciwieństwie do korzystnych kosztów produkcji, koszty transportu rosły i nadal będą rosły, między innymi z powodu braku kontenerów i statków. Ponieważ podniesienie cen dla konsumentów często nie wchodzi w grę, poważnie zagraża to marżom detalistów internetowych. Jest to moment, w którym należy zagłębić się w inne części działalności, aby zidentyfikować obszary, w których można uzyskać marżę. Czy importujesz swoje produkty z Azji? Zdecydowanie zalecamy, abyś zaczął sprawdzać swoją obecną konfigurację fulfilmentu ecommerce.
Ogólnie rzecz biorąc, rozróżniamy dwie sytuacje:
- fulfilment we własnym zakresie
- współpraca z zewnętrznym partnerem ds. fulfilmentu
Fulfilment we własnym zakresie
Kiedy zajmujesz się fulfilmentem we własnym zakresie, masz stałe koszty magazynowe, koszty personelu, oprogramowania i innych narzędzi. Ponadto najprawdopodobniej wynegocjowałeś stawki z partnerami dostawczymi w oparciu o wielkość zamówienia. Zorganizowanie dostawy za pośrednictwem zewnętrznego partnera daje szanse na uzyskanie lepszych warunków dostawy, a ponadto pozwala zaoszczędzić na innych czynnościach związanych z magazynowaniem i fulfilmentem. Upewnij się, że masz dobry przegląd swoich kosztów stałych i zmiennych, zanim zaczniesz badać możliwości współpracy z zewnętrznym partnerem ds. fulfilmentu.
Nie zapomnij zapoznać się z tą listą kontrolną, gdy rozważasz wybór zewnętrznego partnera ds. fulfillmentu:
- Doświadczenie w ecommerce: absolutnie niezbędne dla trwałego partnerstwa
- Wymagania dotyczące produktu: Jakiego rodzaju produkty sprzedajesz? Czy istnieją szczególne wymagania? Czy dostawca fulfilmentu jest w stanie sprostać wymaganiom?
- Integracja techniczna: Jak trudno jest połączyć kanały sprzedaży z systemem WMS? I jakie są koszty? Czy chodzi o plug & play?
- Czasy graniczne: Do której godziny paczki mogą być wysyłane „tego samego dnia”?
- Skalowalność: Czy partner ds. fulfillmentu jest wystarczająco elastyczny, aby zwiększyć skalę działania, gdy rozpocznie się szczyt sezonu? Jakim kosztem?
- Wgląd w czasie rzeczywistym: Czy partner zapewnia Ci wgląd w proces fulfilmentu? Czy dostępny jest system CMS, OMS lub portal?
- Umowa o poziomie usług: W jaki sposób partner gwarantuje poziom usług, jakie procedury stosuje? Czy mają dostępną historię działań?
Współpraca z zewnętrznym partnerem ds. fulfilmentu
Mimo że nie ponosisz kosztów operacyjnych związanych z wewnętrzną obsługą procesu fulfilmentu w e-commerce, wciąż istnieje wystarczająco dużo opcji, aby odzyskać część marży utraconej na frachcie morskim:
- Czy negocjowałeś bezpośrednio ze swoim partnerem ds. fulfilmentu? Jeśli Twój wolumen nie przekroczy pewnej kwoty, są szanse, że możesz uzyskać (znacznie) lepszą stawkę.
- Opłaty za zarządzanie platformą lub kontem: Czy opłata naliczana jest za miesiąc, czy za moment kontaktu (mail, rozmowa telefoniczna itp.)
- Przychodzące: porównaj podane stawki godzinowe
- Magazynowanie: cena palety może się bardzo różnić w zależności od partnera i kraju
- Pick & pack: upewnij się, że ceny oferowane są w oparciu o wymiary i wagę Twoich produktów
- Opakowanie / materiał wypełniający / wkładka do ulotki / druk etykiet: porównaj oferowane stawki za opakowania
- Obsługa zwrotów: To samo tutaj, upewnij się, że porównaj stawki i upewnij się, że stawki są oparte na wymiarach Twoich produktów
- Wysyłka: Czy należysz do grupy partnerów ds. fulfilmentu, którzy zajmują się dostawami? Czy oferowane stawki są uzależnione od wymiarów i wagi produktu? Innym ważnym aspektem jest tutaj, jaki jest współczynnik wydajności przewoźnika?
O jakim rodzaju oszczędności kosztów mówimy?
Potencjalne oszczędności będą się różnić w każdym indywidualnym przypadku ze względu na ilość zmiennych, które wchodzą w grę. Dla amarykańskiego e-detalisty z miesięcznym wolumenem 5.500 paczek, 8 skus, z dzienną godziną graniczną 14:00 dla realizacji tego samego dnia, oszczędności wyniosły łącznie ponad 110.000 dolarów rocznie na pick & pack, magazynowanie i wysyłkę. Ten e-detalista współpracował już z zewnętrznym partnerem ds. fulfillmentu, co pokazuje, jak ważne jest ponowne przeanalizowanie swoich działań w zakresie fulfillmentu, zwłaszcza w tych trudnych okolicznościach.
Salesupply posiada kilka magazynów i współpracuje z wieloma partnerami zajmującymi się fulfilmentem w e-commerce w USA, Europie i Chinach. Nasi klienci czerpią korzyści z tych transakcji w całym procesie fulfilmentu, od magazynowania, poprzez pick&pack, aż po dostawę (na ostatnią milę). Ponadto zapewniamy, że zarządzanie kontami nie jest częścią Twojej faktury.
Chcesz wiedzieć, ile możesz zaoszczędzić na fulfilment w ecommerce? Wyślij wiadomość e-mail z wszystkimi danymi dotyczącymi fulfilmentu i produktu na adres info@www.salesupply.com, a my wyślemy Ci ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.