W usługach e-commerce order fulfillment, kompletacja i pakowanie są kluczowymi elementami. Celem jest usprawnienie wysyłki i dostawy produktu, a tym samym poprawa Twojej reputacji jako firmy.

Jest to metoda, która jest zwykle przypisywana do branży detalicznej, gdzie zamiast wysyłać duże paczki towarów, firmy wykorzystują swoich pracowników do indywidualnego wybierania towarów z magazynu. Następnie pakują je w odpowiednie opakowania wraz z prawidłową fakturą zamówienia do wysyłki.

Gdy odbywa się to sprawnie, kompletacja i pakowanie pozwala dostosować zamówienia klientów, a także zaoszczędzić czas i koszty jako marka (zajmiemy się tym bardziej szczegółowo później.) Ale na razie oto wyjaśnienie kompletacji i pakowania w fulfillmencie:

Co to jest kompletacja i pakowanie?

Proces kompletacji i pakowania składa się z czterech podstawowych etapów. Są to

Otrzymanie zamówienia: Kiedy klient składa zamówienie, oprogramowanie w Twoim magazynie fulfillment tworzy dokument dostawy. Mogą to być zarówno cyfrowe informacje o zamówieniu, jak i fizyczne wydruki.

Kompletacja zamówień: Jest to kolejny etap fulfillmentu zamówień. Obejmuje on pobieranie zamówień klientów z przypisanej im lokalizacji kompletacji w Twoim magazynie, gdy tylko kupujący się wymelduje.

Pakowanie zamówień: W tym momencie zakupione zamówienia są pakowane, zamykane i oznaczane informacjami o wysyłce. Pakowanie musi być zgodne z oczekiwaniami klienta i Twoją specyfikacją. (Aby być rozpoznawanym jako firma godna zaufania, musisz być konsekwentny).

Zamów wysyłkę: Twoi pracownicy powinni następnie sortować zamówienia na rampie załadunkowej według przewoźników, aby były gotowe do odbioru pod koniec dnia.

*Oczywiście, procesy te są usprawniane z pomocą zaawansowanych technologii, takich jak roboty. Szczególnie na etapie pakowania przyspiesza to realizację zamówień.

Korzyści z korzystania z usługi odbioru i pakowania

Jeśli chcesz naprawdę usprawnić fulfillment swoich zamówień, proces kompletacji i pakowania jest integralną częścią sukcesu. Oto dlaczego:

Zwiększa wydajność

Jak wspomnieliśmy na początku, metoda pick-and-pack jest niezwykle wydajna, zwłaszcza gdy jest to właściwe podejście. Działania związane z fulfillmentem są przyspieszone, a towary mogą być inwentaryzowane, przechowywane, kompletowane i pakowane w jednym miejscu.

Oczywiście, gdy wszystko to dzieje się pod jednym dachem, skraca to długi proces, w którym produkty są pobierane z różnych miejsc przechowywania i wysyłane do innego w celu zapakowania i oznakowania. To koszmar logistyki.

Ta wydajność zapewnia również, że zamówienia są dostarczane na czas, co oznacza zadowolonych i usatysfakcjonowanych klientów.

Poprawia organizację

Zorganizowany magazyn produktów jest integralną częścią udanego systemu pick-and-pack. Upewnienie się, że kartony zbiorcze są wyraźnie oznakowane lub przechowywane w podobnych grupach, znacznie ułatwia pracę Twoim pracownikom. Skraca to czas marnowany na przechodzenie między różnymi kartonami głównymi w celu znalezienia tego, czego potrzebują.

Ponadto eliminuje to konieczność zatrzymywania się, aby zapytać innych współpracowników o lokalizację przedmiotu. Zamiast tego za każdym razem wiedzą, gdzie znaleźć to, czego szukają.

I nawet jeśli opracowanie systemu kompletacji i pakowania niekoniecznie jest przypisywane bezpośrednio Twoim pracownikom, jest to kluczowa część osiągnięcia sukcesu w pracy i logistyki Twojej firmy.

Poprawia dokładność

Dokładność to kolejna zaleta zorganizowanego systemu kompletacji i pakowania. Kiedy pracownicy realizują zamówienia dla Twoich klientów, wysyłanie im niewłaściwych rzeczy jest niedopuszczalne.

Na przykład, jeśli kupili określony produkt, który nie jest dostępny, podobna wersja w zamienniku nie jest alternatywą. W takich scenariuszach wysyłka częściowego zamówienia może być akceptowalna, o ile klienci zostaną poinformowani, że pozostała część ich paczki zostanie wysłana w późniejszym terminie.

Jednak dzięki dobrze zorganizowanemu magazynowi i przeszkolonym pracownikom, dokładność Twoich usług fulfillment powinna być bezbłędna.

Jest to opłacalne

Kompletowanie i pakowanie zamówień w ramach tego samego procesu fulfillmentu to duża oszczędność pieniędzy i gwarancja obniżenia niepotrzebnych kosztów w całej firmie. Na przykład system zarządzania oparty na chmurze może pomóc w zestawieniu danych dotyczących operacji, zapasów i informacji o pakowaniu, co optymalizuje przechowywanie, kompletację, pakowanie i wysyłkę zamówień.

Stała satysfakcja klientów

Każda firma chce, aby jej klienci byli stale zadowoleni. Gdy dokładność, organizacja i wydajność są głównymi czynnikami w procesie logistyki, zapewniasz, że jest to oczywiste.

Skuteczny system kompletacji i pakowania zapewni, że Twoi klienci otrzymają to, co zamówili. Nie tylko to, ale także otrzymają swoje produkty szybciej. Gdy wiedzą, że mogą liczyć na Twoją firmę w zakresie niezawodnej i szybkiej dostawy produktów za każdym razem, będą kontynuować zakupy u Ciebie.

Metody kompletacji i pakowania

Metody, które sprawdzają się w Twojej firmie, niekoniecznie muszą być tym, co sprawdza się w innej. Wszystko zależy od tego, jakie produkty oferujesz i na jaką skalę działasz. Możesz także zmienić proces odbioru i pakowania w miarę rozwoju firmy, dlatego wyszczególniliśmy cztery standardowe metody, z których korzysta wiele firm e-commerce:

Kompletacja sztuk

W tej wersji pobierany jest dokument dostawy dla pojedynczego zamówienia. Pracownicy poruszają się po magazynie i wybierają z półek elementy zamówienia. Gdy wszystko zostanie zebrane, zamówienie jest przenoszone do stacji pakowania w celu zapakowania.

Małe firmy, które otrzymują tylko kilka zamówień dziennie, zazwyczaj korzystają z tej metody, ponieważ jest to najłatwiejszy wybór.

Kompletacja partii

Jeśli masz wystarczająco dużo zamówień, aby zorganizować je w partie, ten proces będzie dla Ciebie dobry. Każda partia zamówień odnosi się do produktów, które znajdują się w tym samym obszarze magazynu. Celem jest zapewnienie pracownikom najbardziej wydajnej trasy przez przestrzeń.

Jeśli potrzebujesz jednego SKU (jednostki magazynowej) dla kilku zamówień, rozsądnie jest kompletować zamówienia razem. Oszczędza to czas chodzenia tam i z powrotem i zapewnia szybszą realizację zamówień.

Metoda wsadowa może być nadal stosowana, jeśli prowadzisz małą firmę. Możesz na przykład odbierać wszystkie zamówienia w jednym czasie każdego dnia. Jest to o wiele bardziej wydajne niż kompletowanie i pakowanie zakupów po ich otrzymaniu.

Kompletacja strefowa

Jest to metoda, która usprawnia pracę większych magazynów fulfillment i większych firm. Pracownicy lub „kompletatorzy” mają przydzieloną strefę w magazynie i wybierają stamtąd produkty dla każdego zamówienia. Następnie przekazują zamówienie komuś, kto pracuje w następnej strefie.

Gdy zamówienie przejdzie przez każdą strefę, w której przechowywane są produkty z listu przewozowego, może dotrzeć do stacji pakowania. Wymaga to jednak bardziej złożonych umiejętności koordynacji w magazynie. Z pewnością będziesz potrzebować oprogramowania do zarządzania magazynem, które pomoże Ci w efektywnym zarządzaniu.

Kompletacja falowa

Metoda falowa łączy w sobie kompletację wsadową i strefową. Osoby kompletujące wybierają produkty w strefie dla partii zamówień, zamiast tylko jednego. Następnie przekazują partię do następnej strefy w celu kompletacji itd.

Najlepsze praktyki pakowania zamówień

Gdy dojdziesz do części procesu związanej z pakowaniem, jest kilka integralnych rzeczy, o których musisz pomyśleć. Na przykład posiadanie wystarczającej ilości wypełnienia w opakowaniu, aby chronić produkty podczas wysyłki, ale także wysyłanie ich w możliwie najmniejszych pudełkach, aby zmniejszyć opłaty za wagę.

Oto kilka innych najważniejszych najlepszych praktyk, których należy przestrzegać na tym etapie, aby uniknąć zwrotów, błędów i opłat za wysyłkę:

  • Dla każdego zamówienia ponownie przeskanuj swoje produkty, aby upewnić się, że elementy na liście przewozowym odpowiadają temu, co pakujesz.
  • Skorzystaj z oprogramowania pick-and-pack, aby obliczyć rozmiar pudełka potrzebnego dla każdego zamówienia, aby uniknąć błędów.
  • Instrukcje wypełniania powinny być dołączone do każdego zamówienia w celu usprawnienia metod kompletacji i pakowania. W ten sposób pakowacze będą mogli szybciej sięgnąć po odpowiednie materiały opakowaniowe dla każdego zamówienia.

Kiedy powinieneś zlecić operacje kompletacji i pakowania na zewnątrz?

Czy Twój biznes e-commerce rozrósł się i obecne usługi fulfillmentu po prostu już nie wystarczają? Istnieją inne rozwiązania, takie jak outsourcing usług kompletacji i pakowania do dostawcy 3PL (logistyka zewnętrzna).

Nie tylko zyskujesz profesjonalny zespół (co daje Tobie i Twoim pracownikom więcej czasu na skupienie się na rozwoju firmy), ale także daje Ci możliwość korzystania z najnowszych metod kompletacji i pakowania. Niektóre z najważniejszych zalet? Możesz zwiększyć dokładność zamówień i obniżyć koszty wysyłki.

Jeśli więc Twoja firma doświadczyła gwałtownego wzrostu sprzedaży i przygotowujesz się na znacznie większą bazę klientów, outsourcing może uchronić Cię przed przyszłymi problemami, w tym zdolnością do terminowego fulfillmentu zamówień.

Zewnętrzny system odbioru i

Pawel Bilczynski_circle

Pawel Bilczynski