Wpływ Covid-19 na e-commerce był większy niż jakikolwiek inny efekt, którego kiedykolwiek doświadczono. Gdy niemal każdy aspekt życia przeniósł się do sieci, e-commerce kwitł i nadal się rozwijał, osiągając przy tym wartość 2,4 bln USD na całym świecie. Taki wzrost wiąże się z wyzwaniami, zespoły ds. fulfillment w wielu firmach e-commerce już od jakiegoś czasu pracują na pełnych obrotach (lub więcej). A niezawodny fulfillment jest kluczowy, jeśli chcesz zatrzymać wymagających klientów online. Jeden błąd i już ich nie ma, podobnie jak ich przyjaciół, kolegów i krewnych. Czy myślałeś kiedyś o outsourcingu kluczowych (non-core) procesów biznesowych organizacji, takich jak fulfillment? Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się, dlaczego powinieneś to zrobić już dzisiaj. 

1 Logistyka zdominowała Twój biznes

Kompletowanie, pakowanie, rozwiązywanie ewentualnych błędów ludzkich, zarządzanie wysyłką zamówienia, upewnianie się, że wszystko zostanie dostarczone na czas, logistyka zwrotna, refundowanie kosztów klientom… 

Jeśli Twoja sprzedaż e-commerce rośnie, sprawy mogą szybko wymknąć się spod kontroli. Może się zdarzyć, że zostaniesz zasypany zamówieniami. Chociaż jest to powód, dla którego warto być w biznesie, może to być niezwykle czasochłonne i może uniemożliwić skreślenie reszty z listy rzeczy do zrobienia w kierunku rozwoju firmy. 

Kiedy zlecasz na zewnątrz fulfillment, możesz skupić się na ulepszaniu i rozwijaniu swojego asortymentu, marketingu, obsłudze klienta i wszystkim innym, co skutkuje jeszcze większą liczbą zamówień. Po co marnować cały swój czas i energię na coś, co można łatwo zlecić specjalistom, którzy zrobią to co najmniej tak samo dobrze jak Ty?

2 Konkurencyjność cross-border

Według badań, wartość transakcji cross-border wzrosła w 2020 roku o 24%, a do 2025 roku ma osiągnąć wartość 500 mld USD w skali globalnej. Większość sklepów internetowych ma (sporadyczne) zamówienia zza granicy. Aby naprawdę być w stanie konkurować z silnymi lokalnymi firmami e-commerce za granicą, kluczowe są czasy i koszty dostawy. 

Aby uzyskać niższe stawki za dostawę, potrzebny jest wolumen cross-border, natomiast aby uzyskać wolumen cross-border, potrzebne są niższe opłaty za dostawę. Aby wyjść z tego kłopotliwego położenia, warto nawiązać współpracę z dostawcą usług fulfillment. Dostawca usług fulfillment dysponuje wolumenem wymaganym do uzyskania niższych opłat za dostawy cross-border. Upewnij się, że zapytasz każdego ewentualnego zewnętrznego partnera od fulfillment o jego nieprzekraczalny termin. Szybka dostawa ma kluczowe znaczenie, nawet jeśli opłaty za dostawę są już niskie. 

3 Wyjątkowość w doświadczeniu klienta

Wydajność e-commerce przynosi logiczny efekt uboczny, oczekiwania Twoich (potencjalnych) klientów są niebotycznie wysokie. Obecnie wszyscy przyzwyczaili się do dostawy następnego dnia, a coraz więcej graczy oferuje dostawę tego samego dnia, w rzeczywistości 67% konsumentów stwierdziło, że preferuje dostawę tego samego dnia, a 37% stwierdziło, że jest nawet skłonnych zapłacić za nią więcej. Aby móc zaoferować swoim klientom cross-border tego rodzaju usługę dostawy, najprawdopodobniej trzeba zlecić fulfillment na miejscu. Tylko w przypadku lokalnych/regionalnych centrów fulfillment możliwa jest dostawa następnego dnia. 

Według badań, około 18% osób stwierdziło, że zbyt wolna dostawa była ich głównym powodem porzucenia koszyka. Połowa z nich (50%) stwierdziła, że głównym powodem nieukończenia transakcji są wysokie koszty wysyłki. Oznacza to, że ludzie nie kupią niczego, co zajmuje więcej czasu niż jest oczekiwane lub co kosztuje więcej, niż są skłonni zapłacić. Można to powiedzieć głośniej, ale nie wyraźniej: Klienci chcą szybkiej i taniej wysyłki. 

Możesz skorzystać z usług firm realizujących fulfillment, aby poprawić jakość obsługi klienta. Korzystaj z ich globalnej sieci, aby wysyłać przesyłki lokalnie, ale z globalną wizją; działaj z tego magazynu, który znajduje się bliżej Twojego klienta, dzięki czemu łatwiej do niego dotrzeć, a zatem szybciej i taniej. 

Na wszelki wypadek, gdyby te 3 powody nie skłoniły cię do zaznaczenia pola…

…Oto kilka powodów, dla których naprawdę warto rozważyć outsourcing fulfillmentu w branży e-commerce:

Płać tylko za to, co wykorzystujesz

Dzięki zleceniu fulfillment na zewnątrz, nie musisz już inwestować we własny, wyposażony magazyn, IT i personel. Płać cykliczną opłatę tylko za to, co naprawdę wykorzystujesz. To z pewnością obniży koszty, otwierając budżet na inwestycje zwiększające przychody. 

Skalowalność, szybkość i elastyczność

Outsourcing fulfillmentu pozwala firmom na dostosowywanie się do sytuacji. Oznacza to, że w szczycie sezonu możesz skorzystać z zalet, na przykład, większej powierzchni magazynowej. 

Logistyka zwrotów

Około 22% klientów sklepów internetowych zwraca swoje zakupy, co wiąże się z kosztami logistyki zwrotów. Współpracując z (międzynarodowym) zewnętrznym dostawcą fulfillmentu, zarówno Ty, jak i Twoi klienci skorzystacie z niższych stawek za zwroty dzięki lokalnym stawkom. 

Śledź swoje zamówienia

Monitoruj każdy krok za pomocą innowacyjnego oprogramowania i narzędzi, którymi zewnętrzni specjaliści od fulfillment już dysponują. Nie będziesz musiał inwestować w żadne urządzenia i z łatwością spełnisz oczekiwania klientów. 

Podsumowując, jeśli jeszcze nie myślałeś o outsourcingu fulfillmentu, teraz jest czas, aby zacząć to robić.

Pawel Bilczynski_circle

Pawel Bilczynski