Rozwój sprzedaży przez internet znacznie przyspieszył. Konsumenci wymagają, by ich zakupy były dostarczane na czas i bez opóźnień. Równie ważne jest, aby informacja o każdym etapie dostawy była łatwo dostępna. Obecnie doręczanie paczek to codzienność każdego z nas..
Obecnie wiele uwagi poświęca się temu, w jaki sposób sprzedawcy kierują ruchem, zarządzają treściami na stronie czy jak zachęcają konsumentów do kupna, a rzadziej zwraca się uwagę na to, co dzieje się po kliknięciu przycisku „kup”.
Doświadczenia po dokonaniu zakupu
To tzw. etap pozakupowy – czas, w którym klienci są w pełni gotowi na kontakt i potrzebują go. Jest to odpowiedni moment, aby wyróżnić się, dostarczyć klientowi niecodzienne doświadczenie oraz zaprezentować się jako silna marka.
Zoptymalizuj swój proces
W naszym nowym przewodniku “Optymalizacja pozakupowych doświadczeń klienta” przybliżamy 6 często pomijanych etapów po dokonaniu zakupu, które mogą pozytywnie wpłynąć na postrzeganie i zapamiętanie Twojej firmy. Optymalizacja tych doświadczeń pomoże Ci zwiększyć satysfakcję klienta. Zapewni lojalność oraz zwiększy wartość Twoich usług.
Co zawiera ten przewodnik? Każdy krok opisuje najnowsze trendy, najlepsze praktyki i praktyczne wskazówki, dzięki którym już dziś możesz zacząć poprawiać swój proces pozakupowych doświadczeń klienta. Oto krótki opis:
Konsument przejmuje stery
Przez dziesiątki lat to sprzedawcy internetowi decydowali o tym, jak i kiedy zamówienia trafiały do kupujących, obecnie to konsumenci chcą przejąć ster.
Większość europejskich klientów (71%) twierdzi, że elastyczne opcje dostawy są powodem wyboru danego sklepu internetowego. Inne badania pokazują, że poziom zakupów wzrasta o ponad jedną trzecią (38%), gdy oferowane są odpowiednie metody dostawy.
Dla konsumentów ważne jest nie tylko to, jak coś zostanie dostarczone, ale przede wszystkim kiedy. W badaniu przeprowadzonym wśród klientów w Wielkiej Brytanii wykazano, że 64% kupujących byłoby bardziej lojalnych wobec marek, które udostępniają im opcje dotyczące ram czasowych dostawy.
Bodziec środowiskowy
Firma Coppel, jeden z wiodących meksykańskich detalistów, obniżyła całkowite koszty dostaw o 29% dzięki przetestowaniu systemu dostaw z wieloma oknami. Celem tego sposobu dystrybucji jest maksymalne zagęszczenie ładunku przy jednoczesnym zminimalizowaniu liczby postojów. Zaskakujące jest to, że 70% ankietowanych konsumentów było skłonnych opóźnić dostawę do domu o około pięć dni, jeśli miałoby to mniej szkodliwy wpływ na środowisko.
Ponadto, eksperyment naukowy, przeprowadzony przez chińskiego giganta e-commerce Taobao, ujawnił gotowość kupujących (64%) do oczekiwania na bardziej ekologiczną wysyłkę. Znacznie mniejszy odsetek (25%) deklaruje, że jest skłonny za nią zapłacić. Konsumenci są skłonni poczekać, aby ograniczyć emisje związane z dostawą.
Już dziś zacznij poprawiać pozakupowe doświadczenie klienta!
Zmienia się sposób, w jaki klienci nawiązują relacje z markami po dokonaniu zakupu. Pobierz nasz przewodnik Optymalizacja pozakupowych doświadczeń klienta i już dziś zacznij usprawniać swoją komunikację.