Wraz z rokiem, w którym skończył się gwałtowny wzrost spowodowany pandemią, dynamika e-commerce uległa spowolnieniu. Teraz sprzedawcy online stają przed zupełnie nowym wyzwaniem. Bardzo wysoki poziom inflacji zwiększa Twoje koszty operacyjne: od energii elektrycznej po zaopatrzenie i pensje, a jednocześnie zmniejsza też przychody z powodu spadku wydatków konsumenckich. Podwójny kłopot dla Twojego zysku. Co możesz zrobić, aby zachować płynność finansową swojego biznesu internetowego? Oto sześć pomocnych wskazówek:
Od nieograniczonego wzrostu do redukcji kosztów: 6 sposobów na start
W czasie COVID-19, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, firmy internetowe musiały szybko zwiększyć swoją bazę pracowników. Teraz ten sam duży zespół jest jednym z Twoich największych kosztów. Szczególnie w czasie kryzysu chcesz prowadzić swój biznes e-commerce z małym zespołem podstawowym, uzupełnianym elastycznymi pracownikami zewnętrznymi, których możesz skalować w dół (i w górę), gdy tylko jest taka potrzeba. Dzięki naszemu doświadczeniu w obsłudze klienta e-commerce i realizacji zamówień zidentyfikowaliśmy sześć sposobów, aby zredukować Twoje koszty.
Oszczędzaj na obsłudze klienta
Istnieje wiele sposobów, aby zaoszczędzić na dziale obsługi klienta bez potrzeby obniżania jakości usług. Oto co możesz zrobić, aby zmniejszyć liczbę przedstawicieli obsługi klienta:
1. Zmniejsz liczbę zapytań do obsługi klienta (dzięki czemu możesz zmniejszyć zespół):
– Stwórz w swoim sklepie wyraźny punkt samoobsługi, który będzie pomocny w rozwiązywaniu pytań klientów.
– Zautomatyzuj swoje operacje obsługi klienta, wdrażając hybrydowe narzędzie do czatowania oparte na AI. W ten sposób tylko najtrudniejsze przypadki będą wymagały pomocy Twojego zespołu
2. Zlecaj obsługę zapytań nadmiarowych. Nadmiar zapytań, z którymi nie poradzi sobie mniejszy zespół obsługi klienta, będzie obsługiwany przez zewnętrznego świadczeniodawcę, takiego jak my. Ta opcja jest również dostępna tylko dla sezonowych szczytów.
3. Zlecaj obsługę zmian wieczornych i weekendowych. Zlecając te zmiany zewnętrznemu podmiotowi, możesz zadbać o obsługę klienta w godzinach pracy Twojego małego zespołu.
4. Zlecaj obsługę klientów międzynarodowych. Wiele sklepów internetowych działających na skalę międzynarodową z pewnością to doceni. Aby móc obsługiwać swoich klientów za granicą, zatrudniasz jednego lub dwóch agentów. Zlecając obsługę klienta zewnętrznemu świadczeniodawcy zmniejszasz swój stały zespół i bezpośrednio na tym oszczędzasz.
Dlatego właśnie zlecanie niektórych zadań związanych z obsługą klienta na zewnątrz często będzie tańsze.
Na ogół ilość zapytań otrzymywanych wieczorami lub w weekendy jest mniejsza niż w godzinach pracy. Nadal jednak potrzebujesz kilku agentów, którzy są na miejscu w tych godzinach. To samo dotyczy Twojego wolumenu w innych krajach.
W Salesupply oferujemy naszym klientom możliwość korzystania ze wspólnych agentów obsługi klienta również w takich momentach. W ten sposób zapewniasz swoim konsumentom dobrze wyszkolonego agenta niezależnie od pory dnia. Twoje zapytania zawsze zostaną obsłużone, jednak przy znacznie niższych kosztach niż w przypadku posiadania dedykowanego pracownika.
Oszczędzaj na konfiguracji realizacji zamówień
Często łatwiej, a na pewno taniej jest zlecić realizację zamówienia zewnętrznemu podmiotowi. Pracownicy, przestrzeń magazynowa, sprzęt, oprogramowanie itd., zlecając operacje realizacji zamówień, możesz sporo zaoszczędzić na kosztach stałych i zmiennych.
1. Oszczędzaj na kosztach wysyłki. Najważniejszym powodem, dla którego warto zlecić realizację zamówienia zewnętrznemu świadczeniodawcy, jest oszczędność na kosztach wysyłki. Dzięki wykorzystaniu dużych ilości transakcji, jakie mają świadczeniodawcy, koszty wysyłki znacznie maleją.
2. Niższe międzynarodowe opłaty za zwroty. Świadczeniodawcy oferujący usługi realizacji zamówień, tacy jak Salesupply, często oferują międzynarodowe adresy do zwrotów. W ten sposób zwroty będą okresowo wysyłane do firmy e-commerce zbiorczo, co drastycznie zmniejsza koszty wysyłki.
W jaki sposób Salesupply może Ci pomóc w powyższych kwestiach?
Salesupply jest specjalistą w zakresie skalowalnej obsługi klienta międzynarodowego w e-commerce oraz realizacji zamówień. Rozumiemy, co to znaczy prowadzić (międzynarodowe) sklepy internetowe – tak właśnie powstało Salesupply.
W zakresie obsługi klienta wyróżniamy się na tle innych, oferując współdzielonych agentów dla niższych wolumenów czasowych lub wielu krajów. W ten sposób nie musisz płacić za pełnoetatowych agentów, gdy ich nie potrzebujesz. Płacisz tylko za to, z czego korzystasz.
Dzięki realizacji zamówień e-commerce przez Salesupply możesz konkurować tak, jak lokalny usługodawca wszędzie.
Oprócz oszczędności na kosztach stałych dzięki zastosowaniu naszego systemu realizacji zamówień międzynarodowych, korzystasz z atrakcyjnych umów na wolumeny z przewoźnikami oraz z naszej sieci 15 specjalistycznych magazynów dla branży e-commerce na całym świecie. Oznacza to:
- Niższy koszt dostawy
- Szybszy czas dostawy
To obecnie ważniejsze niż dotychczas. Konsumenci mają mniej pieniędzy do wydania i będą robić większy „research” niż normalnie. Bardzo możliwe, że opłaty za dostawę i czas dostawy mogą być czynnikiem decydującym.
Przygotuj swoją firmę na trudne czasy, skontaktuj się z Salesupply już dziś.