.png)
Padel to bez wątpienia nowy, najmodniejszy sport w ostatnim czasie. Ta dynamiczna mieszanka tenisa i squasha ma swoje początki w Hiszpanii. W ciągu ostatnich kilku lat sport ten bardzo się rozwinął i obecnie grają w niego ludzie na całym świecie. Jedną z firm, która przewidziała ten trend, jest Padelshop.com, specjalista w dziedzinie sprzętu do padla. Spotkaliśmy się z Brandonem van Deelenem, dyrektorem e-commerce w Padelshop.com, aby porozmawiać o znaczeniu usprawnionych operacji fulfillmentu.
„W 2018 r. La Playa była jedynym poważnym graczem na holenderskim rynku padla i kontrolowała cały łańcuch: sprzedaż hurtową, sprzedaż detaliczną online oraz budowę i eksploatację krytych kortów do padla. 1 kwietnia 2021 r. dołączyliśmy do nich w ramach rundy inwestycyjnej. Wtedy zdecydowaliśmy się podzielić firmę na Plaza Padel – zajmującą się kortami do padla i sklep Padelshop.com – zajmujący się e-commerce”. wyjaśnia Brandon.
Zwiększanie skali działalności
„Początki Padelshop.com były trudne. Zaczynaliśmy na poddaszu jednej z lokalizacji Plaza Padel. Nie mieliśmy żadnej struktury, żadnych procesów i 121 SKU. Wyobraź sobie, że musisz przechowywać wszystkie te produkty w obiekcie sportowym odwiedzanym przez tysiące osób każdego miesiąca. Z punktu widzenia biznesu było to duże obciążenie. I nie mówię tu choćby o przenoszeniu po schodach palety z tysiącami piłek do padla”.
To właśnie wtedy Padelshop zaczął szukać skalowalnego rozwiązania fulfillment. „Byliśmy w punkcie, w którym musieliśmy sprofesjonalizować nasze działania, aby zrobić kolejny krok. W poprzedniej firmie pracowałem już z rozwiązaniem fulfillment od Salesupply i jestem fanem jego prostoty. System jest bardzo prosty. Dlatego postanowiłem ponownie skontaktować się z Salesupply”, dodaje Brandon.
Pierwsze kroki: wdrażanie
Proces wdrażania systemu przebiegł szybko i sprawnie. Dzięki standaryzacji procesów zespół Padelshop od razu wiedział, czego się od niego oczekuje. „Systemy są bardzo proste w obsłudze”, mówi Brandon. „Dla przykładu aplikacja Depot – stworzona przez Salesupply – łączy zaplecze naszego sklepu Shopify z systemem zarządzania magazynem (ang. warehouse management system, WMS). Bardzo często takie narzędzia do łączenia są skomplikowane i mało przyjazne dla użytkownika. W przypadku Depot nie było żadnych wątpliwości ani frustracji, mój zespół od razu wiedział, jak z nim pracować i – co ważniejsze – cały czas mamy kontrolę i możemy wprowadzać zmiany”.
Optymalizacja dostawy następnego dnia
Kiedy Padelshop rozpoczął współpracę z Salesupply, ostatecznym terminem dostawy następnego dnia była godzina 16:00. Analiza danych wykazała, że klienci preferowali zakupy między godz. 18:00 a północą. Dlatego też, wspólnie z Salesupply, czas dostawy został wydłużony do godz. 22:00. „Klienci stają się coraz bardziej wymagający i chcą jak najszybciej otrzymać swoje nowo zakupione produkty. Wspólnie z Salesupply planujemy obecnie wydłużyć ten czas do północy i zamierzamy oferować dostawę tego samego dnia”. wyjaśnia Brandon.
Zwroty
W Padelshop zwroty obsługujemy na dwa różne sposoby. Reklamacje lub uszkodzone produkty są obsługiwane przez specjalistów z Padelshop.com. Inne zwroty są obsługiwane przez Salesupply. „Obecnie prowadzimy rozmowy z firmą Salesupply i jej partnerem Returnista, aby stworzyć zautomatyzowany proces oparty na zasadzie self-fulfillingu.
Ekspansja międzynarodowa
Główne rynki Padelshop to Holandia i Belgia. Ponadto firma zaopatruje część Bliskiego Wschodu i ma klientów w innych częściach Europy. Fulfillment odbywa się z jednego centralnego magazynu w Holandii. Padelshop planuje dalszą ekspansję międzynarodową w Europie. „Naszym krótkoterminowym celem jest ekspansja na rynki Włoch i Francji, gdzie widzimy duży potencjał. Ważne jest, aby dodać wartość, zwłaszcza jako nowy zagraniczny sprzedawca wchodzący na rynek. Aby to osiągnąć, opracowujemy obecnie takie propozycje, jak „przetestuj w domu”, gdzie klienci mogą zamówić online kilka rakiet, aby przetestować je w domu”.
„W dłuższej perspektywie naszym celem jest znalezienie się w pierwszej piątce firm oferujących padel w Europie. Zawsze powtarzam, że w grze liczy się pierwszych 3, 4, 5 zawodników, jeśli jesteś niżej na liście, to nawet nie próbuj”. podsumowuje Brandon.
Czy poleciłbyś Salesupply?
„Tak, w 100%. Jeśli chcesz zainwestować w organizację, która dba o swoich klientów i chce być na pierwszym miejscu, to myślę, że Salesupply jest właściwym partnerem”. Podczas gdy Salesupply jest w stanie zapewnić doskonałość operacyjną, Ty możesz skupić się na tworzeniu więzi z klientem.