
"Stara normalność nie wróci" to zdanie, które można dziś usłyszeć lub przeczytać wszędzie. W przypadku obsługi klienta ecommerce z pewnością tak jest. Co więcej, oczekiwania i zachowania konsumentów drastycznie się zmieniły, jeśli chodzi o obsługę klienta w handlu internetowym.
Niektóre sklepy internetowe już się dostosowały, a wiele z nich właśnie próbuje się przystosować do nowej rzeczywistości. I powinni, bo jeśli tego nie zrobią, to najprawdopodobniej zostaną w tyle.
Czy jesteś gotowy na klientów jutra?
W naszym przewodniku Obsługi Klienta Ecommerce z 2022 r. oferujemy dogłębny wgląd w kluczowe trendy, które zmieniają obsługę klienta ecommerce oraz przedstawiamy najlepsze praktyki z branży mody online, elektroniki, domu i życia oraz urody.
Czego możesz oczekiwać? Oto wierzchołek góry lodowej:
Globalny wymiar z lokalną wiedzą
40% międzynarodowych kupujących online nigdy nie kupi na stronach internetowych w innych językach, a co ważniejsze, trzech na czterech międzynarodowych kupujących online twierdzi, że jest bardziej prawdopodobne, że dokona ponownego zakupu u tego samego sprzedawcy, jeśli obsługa klienta będzie w ich języku ojczystym.
Hybrydowa obsługa klienta dla wymagających konsumentów omnichannel
Wydajność technologiczna jest bardzo ważna w każdej części biznesu ecommerce, włączając w to obsługę klienta. Ale nie lekceważ potęgi więzi międzyludzkich, a zwłaszcza empatii.
Tworzenie rozwiązań, które płynnie przeniosą klienta z portalu samoobsługowego lub interakcji z chatbotem do żywego agenta (i z powrotem), jest świętym Graalem obsługi klienta ecommerce.
Jako bonus dodaliśmy najlepsze praktyki opisujące zaskakujące sposoby włączenia AI, live-streamingu i wielu innych innowacji do portfolio obsługi klienta.