Case ISKN

Firma ISKN, twórca kategorii produktów do tabletów graficznych, musiała stawić czoła długim terminom dostaw, wysokim kosztom dostaw i zwrotów na jednym ze swoich największych rynków, w USA. Dzięki rozwiązaniom Salesupply w zakresie realizacji dostaw i logistyki zwrotów, firma ISKN nie tylko poradziła sobie z tymi wyzwaniami, ale także umożliwiła modernizację lokalnego rynku.

Wszyscy widzieliśmy urządzenia umożliwiające użytkownikom natychmiastowe wyświetlanie na papierze i na ekranie rysunków wykonanych ołówkiem. Francuska firma ISKN, która niedawno zmieniła nazwę na AMI (Advanced Magnetic Interaction), opracowała tę metodę w roku 2013. Po udanej kampanii na Kickstarterze, firma szybko odkryła jak ważna jest współpraca z wyspecjalizowanym partnerem w zakresie realizacji zamówień e-commerce.    

Wyzwanie tak naprawdę zaczęło się po kampanii na Kickstarterze. W tym czasie firma ISKN posiadała tylko prototyp. Trzeba był zbudować firmę, zespół, operacje i co najważniejsze, sam produkt. Po organizacji realizacji produktów dla swoich „inwestorów” stało się jasne, że potrzebują partnera do outsourcingu procesu realizacji zamówień. 

„Przenieśliśmy się do wyspecjalizowanego magazynu e-commerce we Francji, jednak nadal mieliśmy duży problem: oprócz Francji naszym głównym rynkiem były Stany Zjednoczone” - mówi Clément Rosset, Dyrektor ds. rozwoju produktów i operacji w AMI. „Wysyłka produktów z Chin do Francji, a następnie oddzielnie do USA była czasochłonna i kosztowna. Nawet bez uwzględnienia logistyki zwrotów”.

Rozwiązanie Plug i Play Fulfillment
„Firma Salesupply poleciła nam partnera logistycznego, podczas gdy my staraliśmy się rozwiązać problem zwrotów produktów. Gdy odkryliśmy, że w ramach globalnej sieci realizacji zamówień, firma Salesupply posiada magazyny również w USA, rozpoczęliśmy współpracę”.

Połączenie między naszym kontem Shopify a systemami Salesupply przebiegło bardzo szybko i w listopadzie 2017 r., tuż na początku szczytu sezonu, rozpoczęliśmy działalność w USA, zarówno w zakresie realizacji dostaw, jak i logistyki zwrotów.

„Zaraz po szczycie sezonu porównaliśmy wyniki, oszczędności w logistyce i oszczędności w logistyce zwrotów były zdumiewająco wysokie. Nie mówię tutaj o 10 000 czy 20 000 euro, była to bardzo znaczna oszczędność kosztów”.

Wartość dodana logistyki zwrotów
„Nie można przecenić, jak bardzo ważny jest dla nas proces logistyki zwrotów. Nie sprzedajemy odzieży, nasze produkty to cenne urządzenia elektroniczne wykorzystujące wiele technologii.”

Wcześniej firma wysyłała klientom w USA etykietę zwrotną z francuskim adresem. Teraz ISKN może zaoferować swoim klientom adres zwrotny w USA. 

„Dodaliśmy aplikację logistyki zwrotów do naszego konta Shopify i umożliwiliśmy Salesupply korzystanie z niej. Zespół spółki tworzy etykiety, a klient wysyła produkt na adres w USA. Po otrzymaniu, Salesupply sprawdza paczki, zwraca klientom koszty i uruchamia specjalne oprogramowanie do testowania produktów.” 

„Fakt, że firma Salesupply mogła przejąć cały proces logistyki zwrotów, testowania i zwrotu kosztów, obniża nasze koszty i zwiększa wartość całego procesu”.

Przyszłość zmienionej marki AMI

W 2020 roku firma ISKN zmieniła nazwę na AMI Advanced Magnetic Interaction. „Poprzez rebranding dążymy do udostępnienia naszej podstawowej technologii i know-how innym organizacjom. Nadal będziemy produkować i ulepszać nasze produkty Repaper i Slate, we współpracy z producentem ołówków Faber-Castell. Wraz z powyższą firmą niedawno wprowadziliśmy na rynek cyfrowy ołówek automatyczny i w najbliższej przyszłości planujemy dalszą współpracę z AMI”.