
Liderzy biznesowi w produkcji nie bez powodu napędzają wyniki. Konkurencja w produkcji jest zaciekła, a stawką jest przetrwanie. Tempo zmian w cyfryzacji, rozwój sztucznej inteligencji i rosnąca konkurencja napędzana globalizacją rynków mają głęboki wpływ na codzienną i przyszłą działalność produkcyjną. Firma Intershop przeprowadziła ankietę, aby lepiej zrozumieć obecny stan innowacji cyfrowych w produkcji. Ujawnia aktualny poziom dojrzałości możliwości sprzedaży i obsługi online producentów, ich ambicje oraz wyzwania i możliwości, jakie widzą w cyfryzacji procesów sprzedaży i zakupów w celu osiągnięcia zrównoważonego wzrostu.
Wiele firm rozpoczęło już drogę do cyfrowej transformacji przemysłu wytwórczego w różnym stopniu. Jednak wraz z postępującym wykładniczym rozwojem technologii rosną oczekiwania klientów, a (globalna) konkurencja zaostrza się. Z tego powodu możliwości producentów w zakresie innowacji cyfrowych również muszą wzrosnąć.
Personalizacja w sklepach internetowych B2B jest bardzo niska
Wszystkie trzy kluczowe cele strategiczne digitalizacji działalności posprzedażowej mają charakter defensywny; zwiększenie satysfakcji klientów (77%), zwiększenie sprzedaży do zainstalowanej bazy (72%) i zmniejszenie kosztu transakcji (52%). Z drugiej strony tylko 40% respondentów stawia sobie za cel pozyskanie nowych klientów online. Ponadto na dole listy znajduje się ekspansja międzynarodowa (10%). Wygląda na to, że większość producentów nie chce lub nie jest gotowa (jeszcze) na wykorzystanie pełnego potencjału biznesowego cyfrowej obsługi posprzedażnej. Obecnie personalizacja zakupów cyfrowych w sklepach B2B jest bardzo niska. Zdecydowana większość - prawie 70% - nie ma jasnej strategii cyfrowej obsługi posprzedażowej. Jednak producenci mogą przyjrzeć się standardom doskonałości ze świata online B2C, jeśli chodzi o doświadczenie i personalizację.
Wyzwania wewnętrzne w transformacji cyfrowej
Podniesienie poziomu dojrzałości cyfrowej jest wyzwaniem. Dwa największe wewnętrzne wyzwania w cyfrowej podróży to integracja systemów w infrastrukturze handlu elektronicznego (56%) oraz rozwój nowych usług o wartości dodanej dla klientów (47%). Aby podnieść poziom dojrzałości cyfrowej, należy przezwyciężyć oba te wyzwania. Obecnie na portalach klientów istnieje wiele możliwości. Jednak nie wszystko będzie możliwe od razu i nie wszystko będzie pasować do Twojego modelu biznesowego. Możesz skupić się na usługach, które przynoszą największą wartość Twoim klientom. Jednocześnie wdrożyć platformę handlową, którą można płynnie zintegrować z istniejącym i planowanym środowiskiem IT. Ten rodzaj inwestycji powinien wspierać Twój biznes na każdym poziomie dojrzałości i umożliwiać sprawne reagowanie na zmieniające się potrzeby klientów i czerpanie korzyści z możliwości rynkowych.
Cyfrowe portale klientów
„Zdigitalizowane relacje z klientami to„ serce biznesu ”"- mówi Intershop. Cyfrowy portal klienta to kolejny poziom ewolucji sklepu internetowego B2B. Mapuje proces zakupowy grupy nabywców B2B, dostarcza wszystkich istotnych informacji, digitalizuje procesy sprzedaży i usług oraz wspiera firmy w działaniach posprzedażowych i świadczeniu cyfrowych samoobsług. Celem cyfrowego portalu dla klientów jest ułatwienie codziennej pracy klientom i zwiększenie wydajności po stronie sprzedawców.
Obszary konfliktu
„Handel online burzy tradycyjny sposób prowadzenia działalności przez producentów OEM” - mówi Intershop. Ponieważ producenci dążą do zwiększenia przychodów ze sprzedaży online i wielokanałowej, cztery obszary mogą stanowić przeszkodę, którą trzeba pokonać, zarówno wewnętrznie, jak i w ramach swojego ekosystemu.
Sprzedaż
Duża liczba producentów otrzymuje tylko 0% -25% swoich całkowitych przychodów ze sprzedaży online, a dzieje się to za pośrednictwem przestarzałych systemów, które nie stawiają potrzeb klientów na pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę czynniki demograficzne, można liczyć na to, że liczby te będą rosły w najbliższych latach. „Jeśli sprzedaż online nie jest wykorzystywana jako źródło do generowania przychodów od obecnych i nowych klientów, oznacza to, że częściowo kanibalizuje przychody Twojego zespołu sprzedaży - a tym samym ich prowizję” - wyjaśnia Intershop.
Dystrybutorzy
Dla producentów silna sieć dystrybutorów ma kluczowe znaczenie. Oferują dodatkową wartość dla klienta dzięki usługom finansowym, możliwościom wielu marek, usługom magazynowym i logistycznym. Ponadto są niezbędne dla producentów, którzy mogą nie mieć możliwości przebywania tam, gdzie są ich klienci. Jednak gdy klienci przechodzą do wyszukiwania i zakupów online, technologia cyfrowa stworzy konkurencyjny obszar, ponieważ klienci mogą teraz kupować bezpośrednio od lokalnych dystrybutorów lub bezpośrednio w sklepie internetowym OEM.
Rynki internetowe
Obecnie B2B stara się odtworzyć doświadczenie B2C. Dlatego nie zapominajmy, że liderzy B2C, tacy jak Amazon, również mają klientów B2B. Wiele rynków internetowych będzie już oferować produkty konkurencji lub tanie podróbki.
Cennik
Ceny stają się coraz bardziej krytyczne, wymagające i złożone, w miarę jak producenci coraz bardziej kierują się w stronę oprogramowania usług, a nawet danych w ramach usług serwisowych, w ramach pakietów, które koncentrują się na wydajności lub wynikach dla klientów. Nie ma magicznego rozwiązania, które rozwiązałoby każdy obszar konfliktu. Jednak przejście na platformę handlową, która obsługuje wiele standardowych funkcji B2B w celu pokrycia niezbędnych procesów B2B i ostatecznie umożliwia udostępnienie cyfrowego portalu klienta, dostarczy Ci istotnych argumentów do zarządzania tymi konfliktami lub przynajmniej ich minimalizowania.
Rozpoczęcie pracy to jedno, a etapy rozwoju i sukces wymaga poświęcenia i sprytu biznesowego
Mówi Intershop. Pomyśl o kolejnych krokach, wybierając przyszłościową platformę handlową. Niezależnie od ambicji Twojej firmy, Twoje rozwiązanie handlu elektronicznego powinno być stałym towarzyszem na wszystkich kolejnych etapach ewolucji cyfrowej.
Jeśli jesteś zainteresowany w jaki sposób Salesupply może wesprzeć digitalizację twojego biznesu B2B w polsce jak i na arenie międzynarodowej (np. Amazon) zajrzyj na:
https://www.salesupply.pl/realizacja-handlu-internetowego/international-business-accelerator-pl