
Handel elektroniczny wciąż zyskuje na popularności – Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy w sklepach internetowych zamiast stacjonarnych. Wraz ze wzrostem zainteresowania zakupami online rosną również wymagania odbiorców dotyczące obsługi Klienta. Jak im sprostać? Jak kształtowały się trendy w tym zakresie w ciągu bieżącego roku? Tego wszystkiego i wiele więcej dowiesz się z przygotowanego przez nas raportu o obsłudze Klienta w 2019 roku. Sprawdź, jakie informacje możesz w nim znaleźć!
Jakość obsługi Klienta
Jako doświadczeni pośrednicy w handlu zagranicznym stworzyliśmy raport o trendach w obsłudze Klienta w 2019 roku, w którym zamieściliśmy odpowiedzi na wiele pytań dotyczących obsługi Klienta międzynarodowego. Jej jakość jest niezwykle istotna, ponieważ może realnie wpływać na zadowolenie odbiorcy z zakupionego produktu czy przeprowadzonej usługi. W raporcie wskazaliśmy, jak duże znaczenie ma obsługa Klienta – aż 96% respondentów uważa, że jest to ważny aspekt zakupów internetowych. Z kolei aż 95% odbiorców przekaże swoje doświadczenie słabej obsługi Klienta co najmniej jednej osobie. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby zadbać o jej jak najwyższą jakość.
Kanały komunikacji
W naszym raporcie wskazaliśmy również na wielokanałowość komunikacji między Klientem a sprzedawcą. Z pracownikiem obsługi Klienta możemy się skontaktować m.in. telefonicznie, poprzez e-mail, czat online, media społecznościowe czy SMS. Wciąż najchętniej przez Klientów wykorzystywanym kanałem jest telefon – aż 40% użytkowników preferuje tę formę kontaktu. Przedstawiliśmy wyzwania, jakie stoją przed pracownikami obsługi Klienta w ramach różnych kanałów komunikacji. Co ważne, wiele opcji kontaktu sprawia, że Konsumenci stają się bardziej niecierpliwi, a ich wymagania rosną.
Obsługa Klienta zagranicznego
Prowadząc sklep internetowy, warto zadbać o obsługę Klienta w różnych językach. Aż 74% respondentów chce obsługi w swoim własnym języku. Lokalna obsługa Klienta może znacząco podnieść zadowolenie ze świadczonych usług, a także zwiększyć sprzedaż, ponieważ 57% Konsumentów twierdzi, że nie robi zakupów w sklepie online, który nie jest dostępny w ich ojczystym języku, a to naprawdę duża strata. Przedstawiamy również zalety korzystania z usług firmy zewnętrznej, która zapewnia obsługę Klienta w wielu językach. Zachęcamy do zapoznania się z naszym raportem, który możesz pobrać tutaj.