
Logistyka zagraniczna to jeden z głównych elementów oraz źródeł przewagi konkurencyjnej w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Rola logistyki w sprzedaży internetowej jest bardzo duża – łączy w sobie złożone procesy przepływu dóbr oraz informacji między poszczególnymi krajami. Wymaga odpowiedniego planowania, realizowania i kontrolowania wszystkich działań, a także wprowadzania coraz to nowszych rozwiązań logistycznych, które pozwolą na spełnianie rosnących wymagań Klientów oraz zapewnią maksymalny komfort zakupów.
Logistyka zagraniczna
Rozwój e-handlu oraz wzrost liczby osób, które wybierają internetowe zakupy to również większa ilość wymagań, które osoby decydujące się na prowadzenie biznesu polegającego na sprzedaży internetowej muszą spełnić, jeśli chcą osiągnąć sukces. Czynności związane z eksportem i importem, szybkość dostarczenia zakupionych towarów do klienta, profesjonalna obsługa oraz skrócenieczasurealizacji zwrotów produktów to jedne z kluczowych kwestii, na które trzeba zwrócić uwagę przy organizowaniu i realizowaniu funkcjonalnych procesów logistyki zagranicznej. Duże znaczenie ma magazynowanie towarów, ich kompletowanie, a także wybór odpowiednich rozwiązań, które pozwolą na zminimalizowanie czasu dostawy produktów oraz kosztów związanych z usługą.
Fulfillment – logistyka krajowa i zagraniczna sklepów internetowych
Wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług zewnętrznych operatorów logistycznych, którzy całą organizację związaną z procesami logistyki krajowej i zagranicznej biorą na siebie. W ramach fulfillment firmy podejmują się działań związanych m.in. z procesami magazynowania produktów oraz pakowania i wysyłania zamówień do odbiorców. Coraz więcej operatorów logistycznych wzbogaca też swoje usługi o obsługę zwrotów produktów, personalizację opakowań, zarządzenie archiwum e-sklepu, a także planowanie sprzedaży i kontrolowanie stanów magazynowych.
Salesupply – pośrednicy w handlu zagranicznym
Korzystanie z usług operatorów logistycznych to bardzo wygodne i elastyczne rozwiązanie pozwalające na oszczędność czasu, którą można przeznaczyć na działania mające na celu generowanie sprzedaży oraz zdobycie nowych klientów. Fulfillment to pełna automatyzacja procesów związanych z logistyką krajową i zagraniczną, na którą decyduje się coraz większa liczba przedsiębiorców z branży e-commerce.