
Jeżeli właśnie założyłeś sklep internetowy i zamierzasz prowadzić sprzedaż wysyłkową, musisz podjąć ważną decyzję związaną z modelem logistycznym. Jest ich sporo – różnią się od siebie bardziej lub mniej, skupimy się jednak na tych najchętniej wybieranych przez początkujących sprzedawców online. Fulfillment oraz dropshipping zagraniczny – który wybrać?
Logistyka zagraniczna oparta na dropshippingu
Jako sprzedawca opierający się na dropshippingu praktycznie nie będziesz mieć styczności ze sprzedawanymi przez siebie produktami – a zwłaszcza z paczkami wysyłanymi do Klientów. Na czym polega ten model? Dropshipping zakłada, że jesteś raczej pośrednikiem czy pomocnikiem w handlu zagranicznym, aniżeli sprzedawcą w klasycznym tego słowa znaczeniu. Klient dokonuje zakupu w Twoim sklepie, a następnie Ty zamawiasz produkt w hurtowni, skąd towar zostaje wysłany bezpośrednio do Klienta.
Wady dropshippingu
Choć ten model wydaje się wygodny, może przysporzyć Ci trochę problemów – głównie z hurtownikami. Wprawdzie nie musisz inwestować w zakup asortymentu, zatrudnianie pracowników magazynu czy wynajem powierzchni magazynowej, ale jesteś za to w pewien sposób uzależniony od pierwotnego sprzedawcy. Jego działania mają wpływ na Twoją reputację – Twój Klient nie musi przecież wiedzieć, na jakich zasadach prowadzisz działalność. Jednak kiedy dostanie on paczkę po dwóch miesiącach, w fatalnym stanie, lub co gorsza jeśli produkt będzie uszkodzony, przed Klientem to ty odpowiadasz za wszelkie niedociągnięcia.
A może fulfillment?
Fulfillment obejmuje kompleksowe usługi związane z wynajęciem magazynu, jego pełną obsługą oraz gotowymi rozwiązaniami, które w bezpośredni sposób wpływają na sprawne działanie magazynu. W czym jest lepszy od dropshippingu? W przeciwieństwie do niego, do paczek wysyłanych Klientom możesz dodać coś od siebie – przesyłki, do których nie masz dostępu, nie mają szans być nośnikiem Twojej marki. W dropshippingu nie możesz do pudełka dołożyć swojej wizytówki czy darmowego prezentu dla Klienta.
Co się bardziej opłaca?
Teoretycznie dropshipping jest tańszy – jednak w praktyce możesz też trochę stracić. Jeżeli producent w ogóle nie wyśle zamówionego produktu, to Ty jesteś stratny – nie tylko finansowo, ale także wizerunkowo, ponieważ Klient już do Ciebie nie wróci. Korzystając z sieci fulfillment, długoterminowo współpracujesz z profesjonalistami, którym płacisz za ilość wysłanych przesyłek – dodatkową wartością jest pewność, że Twoje produkty dotrą do Klientów w takim stanie, jak sobie tego zażyczysz. Szukasz międzynarodowego partnera, który wspomoże Twój sklep internetowy? Skontaktuj się z nami!