
Jeśli chcesz zacząć sprzedaż w Hiszpanii, lub potrzebujesz wsparcia w postaci zwrotów, obsługi klienta skontaktuj się z nami s.kuczynska@salesupply.com
Po II wojnie światowej, a zwłaszcza po śmierci dyktatora Francisco Franco w 1975 r., Hiszpania szybko zmodernizowała się z powodów ekonomicznych. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat rząd musiał wdrożyć kilka środków oszczędnościowych. Duży deficyt budżetowy musiał zostać zmniejszony, ale w rezultacie Hiszpania ma obecnie jedną z najwyższych w Europie stóp bezrobocia. Szacuje się, że w Hiszpanii mieszka ponad 47,4 miliona ludzi, co czyni go 9. największym krajem na świecie. Nieco ponad 46% wszystkich Hiszpanów ma od 25 do 54 lat. Według danych z 2011 r. Ponad 28 milionów hiszpańskich mieszkańców ma dostęp do Internetu.
Gospodarka kluczowe liczby
Ludność Hiszpanii: 46,44 miliona
PKB 1,24 biliona dolarów
PKB na mieszkańca 27 551 dolarów, który ma osiągnąć poziom 31 614 dolarów do 2022 roku.
Cyfrowe statystyki użytkowników
Obecnie w Hiszpanii jest 24,77 mln użytkowników handlu elektronicznego, którzy wydają 766,66 dolarów rocznie online.Za cztery lata spodziewane 30,50 mln hiszpańskich kupujących online
Użytkownicy Internetu
Rzut oka na grupy wiekowe daje lepszy obraz hiszpańskiego rynku eCommerce - codziennie loguje się 97% osób w wieku 16-24 lat, 96% osób w wieku 25-34 lat i 93% osób w wieku 35-44 lat. Starsze pokolenia logują się również regularnie w wieku 45-54 lat i powyżej 55 lat, wykazując odpowiednio 85% i 81% dziennej penetracji.
Kategorie produktów
Całkowite hiszpańskie przychody z handlu elektronicznego we wszystkich kategoriach produktowych wynoszą 19,24 mld dolarów i oczekuje się, że do 2022 r. Wzrosną do 27,27 mld dolarów. Moda jest obecnie wiodącą kategorią produktów w Hiszpanii, co stanowi 7,77 mld dolarów udziału w rynku, a następnie Zabawki, hobby i majsterkowanie , który generuje 4,01 mld dolarów sprzedaży.
Do roku 2022 Moda nadal będzie najczęściej kupowaną kategorią online, o szacunkowej wartości 11,66 mld dolarów, a druga ulubiona, zabawki, hobby i majsterkowanie będzie miała wartość 5,01 mld dolarów.
Preferowane płatności online
Główne form płatności to:
42% hiszpańskich kupujących lubi płacić przez PayPal podczas zakupów online.
37% za pomocą karty kredytowej
Korzystanie z Internetu i urządzeń
Penetracja Internetu w Hiszpanii wynosi obecnie 66,2% i powinna osiągnąć 68,8% do 2022 r. Penetracja smartfonów jest nieco mniejsza (65,6%), ale przewiduje się, że wzrośnie do 72% w ciągu najbliższych czterech lat.
95% kupujących online w Hiszpanii kupuje za pośrednictwem komputera, co stanowi wyraźny kontrast w stosunku do ilości kupujących smartfonów (37%) i tabletów (20%).
Aktualne trendy rynkowe
Istnieją trzy główne trendy na hiszpańskim rynku eCommerce: po pierwsze, logistyka stała się krytycznym wyróżnikiem dla hiszpańskich sprzedawców od czasu wprowadzenia jednodniowej dostawy przez Amazon. Po drugie, uważa się, że Hiszpania ma jeden z największych wskaźników penetracji smartfonów w Europie, napędzając wzrost eCommerce.
Popularne witryny eCommerce
Amazon
Ebay
El Corte Inglés
Vente-Privee.com
Zalando
Zara
Carrefour
Główne święta zakupów
Święto Trzech Króli / Dzień Trzech Króli (6 stycznia 2019 r.)
Walentynki (14 lutego 2019 r.)
Dzień Ojca (19 marca 2019 r.)
Dzień Matki (5 maja 2019 r.)
Czarny piątek / Cyber poniedziałek (28 listopada 2019 r.) - Podczas gdy Święto Dziękczynienia nie jest świętem w Hiszpanii, od 2012 r. Na rynku pojawiło się coraz większe zainteresowanie jako przedświąteczny kierowca sprzedaży.
Boże Narodzenie (25 grudnia)
O Salesupply
Salesupply jest jednym z wiodących dostawców usług logistyki dla e-commerce i usług związanych z prowadzeniem sprzedaży za granicą. Siłą firmy jest jej sieciowy charakter: biura i magazyny w niemalże każdym kraju w Europie.
Świadczymy usługi call center w lokalnych językach, tłumaczenia oraz pomoc prawną. Nasi eksperci przygotowują analizy sklepów internetowych, konkurencji oraz wspierają w lokalnym marketingu.
Sylwia Kuczyńska
Country Manager Poland
tel. 505 254 214
Mail: s.kuczynska@salesupply.com