
Masz świetny pomysł na sklep internetowy, ale boisz się, że nie poradzisz sobie z jego obsługą? Działasz prężnie w branży e-commerce i potrzebujesz kogoś, kto odciąży Cię z obowiązków związanych z dostarczaniem towaru do Klientów? A może chcesz po prostu skupić się na rozwoju swojej działalności a kwestie logistyczne oddać w ręce specjalistów? Jeśli tak – fulfillment jest dla Ciebie rozwiązaniem idealnym. Niezależnie od tego, czy dopiero wprowadzasz produkty na rynek, czy też przygotowujesz się do zagranicznej ekspansji, musisz poznać zalety, które niesie za sobą ten magazynowy outsourcing.
Czym jest fulfillment?
Fulfillment, mimo swojej zagranicznej, obco brzmiącej nazwy, nie jest niczym innym jak zleceniem usług logistycznych związanych z prowadzeniem sklepu internetowego firmie zewnętrznej. Polega więc na outsourcingu procesów magazynowych – przekazaniu ich w ręce specjalistów. Tym sposobem kwestie takie jak przygotowanie niezbędnej powierzchni, organizacja pracy magazynu (rozwiązania technologiczne, pracownicy etc.), a także kompletowanie i wysyłka towaru czy ewentualna obsługa zwrotów produktów leżą po stronie partnera logistycznego, na współpracę z którym się zdecydujesz.
Twój czas na wagę złota – postaw na fulfillment!
Fulfillment jest więc doskonałą propozycją dla tych przedsiębiorców, którzy nie mają czasu bądź odpowiedniej wiedzy do prowadzenia procesów logistycznych. Pozwala właścicielom firm na skupienie się na tym, co potrafią najlepiej – prowadzeniu i rozwoju działalności w swojej branży. Dotyczy to zarówno osób działających na polskim rynku, jak i obsługujących również Klientów zagranicznych. Fulfillment daje im także szansę na oferowanie obsługi na najwyższym poziomie – za sprawne dostarczanie produktów odpowiedzialni są bowiem doświadczeni, profesjonalni i wykwalifikowani magazynierzy oraz logistycy.
Fulfillment dobrym sposobem na oszczędzanie
Utrzymanie magazynu, opłacenie pracowników, koszty opakowań i wysyłki to tylko przykłady wydatków, które trzeba ponieść w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. Są one szczególnie wysokie na samym początku działalności, kiedy to należy zainwestować pieniądze np. w różnego rodzaju rozwiązania technologiczne pozwalające na odpowiednie magazynowanie produktów. Fulfillment redukuje je niemal do minimum – rozliczenie z partnerem biznesowym odbywa się bowiem (zazwyczaj) co miesiąc. Nie wymaga więc zwiększonych nakładów finansowych przed rozpoczęciem biznesu – a więc wtedy, kiedy trudno jeszcze mówić o jakichkolwiek przychodach. To właśnie zdecydowanie się na fulfillment sprawi, że zyski odczujesz szybciej, niż przewidywałeś. Przekonaj się sam!