
Europejski rynek e-commerce staje się coraz bardziej wspólny i ujednolicony. Jednak kwestia sprzedaży lokalnych produktów na obcych rynkach i późniejszej obsługi klientów nie jest taka prosta. Szczególnie, jeśli chce się pracować w profesjonalny sposób.
Wiele polskich sklepów internetowych zastanawia się, jak rozpocząć sprzedaż zagraniczną, jakie warunki trzeba spełnić, by trafić do klientów z obcych rynków.
Niemcy to ciągle nasz najważniejszy partner gospodarczy i potężny rynek zbytu polskich produktów. To również jeden z największych rynków sprzedaży na świecie w ogóle. Jak wygląda rynek e-commerce naszego zachodniego sąsiada? Na co zwrócić uwagę, by realnie zwiększyć przychody ze sprzedaży zagranicznej?
Poznajmy najważniejsze fakty dotyczące niemieckiego rynku e-commerce:
-
Niemiecki rynek w liczbach:
Populacja w ogóle: 82,695 mln
Populacja użytkowników Internetu: 79%
Średnie wydatki na zakupy w Internecie: 1,515 euro (rocznie, dane z 2017 roku).
To trzeci co do wielkości po Wielkiej Brytanii i Francji rynek e-commerce w Europie*
-
10 największych firm na niemieckim rynku e-commerce:
Największe sklepy to multibrandy**: Amazon, Otto i Zalando.
Wg wielkości sprzedaży są to:
-
Jakie są najważniejsze miejsca do sprzedaży online w Niemczech? Przez jakie kanały najłatwiej sprzedawać?
Amazon, Ebay, Rakuten, Real.de, Allyouneed.de, Otto.de
-
Jakich metod płatności używa się najczęściej sprzedając w Niemczech? Które sposoby płatności dominują w Niemczech.
Najpopularniejszą formą jest Klarna Pay Later (umożliwia otrzymanie towaru i zapłacenie za niego później), Paypal, Sofort, Karta Debetowa oraz Karta Kredytowa.
-
Jakie sąkoszty przesyłki w Niemczech?
Większość klientów oczekuje darmowej przesyłki, jeśli zamówią za średniej wielkości kwotę - to bardzo popularne. Oczywiście to zależy jaki produkt sprzedajemy, ale warto pamiętać o tym warunku.
-
Jaki jest standardowy czas przesyłki?
Od 3 do 5 dni to standard dostawy do miejsca zamieszkania zamawiającego lub do paczkomatu DHL. Niepopularne są przesyłki do parcel shopów i następnie odbiór przez klienta (to są usługi szczególnie popularne w Skandynawii).
O Salesupply Polska
Salesupply jest jednym z wiodących dostawców usług logistyki dla e-commerce i usług związanych z prowadzeniem sprzedaży za granicą. Siłą firmy jest jej sieciowy charakter:biura i magazyny w niemalże każdym kraju w Europie.
Świadczymy usługi call center w lokalnych językach, tłumaczenia oraz pomoc prawną. Nasi eksperci przygotowują analizy sklepów internetowych, konkurencji oraz wspierają w lokalnym marketingu.
Sylwia Kuczyńska
Country Manager Poland
tel. 505 254 214
Mail: s.kuczynska@salesupply.pl
www. salesupply.pl
* Źródło: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-germany-was-worth-e85-billion-in-2017/
** Źródło: https://www.ehi.org/de/top-100-umsatzstaerkste-onlineshops-in-deutschland/