Europejski rynek e-commerce staje się coraz bardziej wspólny i ujednolicony. Jednak kwestia sprzedaży lokalnych produktów na obcych rynkach i późniejszej obsługi klientów nie jest taka prosta. Szczególnie, jeśli chce się pracować w profesjonalny sposób.

 

Wiele polskich sklepów internetowych zastanawia się, jak rozpocząć sprzedaż zagraniczną, jakie warunki trzeba spełnić, by trafić do klientów z obcych rynków.

 

Niemcy to ciągle nasz najważniejszy partner gospodarczy i potężny rynek zbytu polskich produktów. To również jeden z największych rynków sprzedaży na świecie w ogóle. Jak wygląda rynek e-commerce naszego zachodniego sąsiada? Na co zwrócić uwagę, by realnie zwiększyć przychody ze sprzedaży zagranicznej?

 

Poznajmy najważniejsze fakty dotyczące niemieckiego rynku e-commerce:



  1. Niemiecki rynek w liczbach:

 

Populacja w ogóle: 82,695 mln

Populacja użytkowników Internetu: 79%

Średnie wydatki na zakupy w Internecie: 1,515  euro (rocznie, dane z 2017 roku).

To trzeci co do wielkości po Wielkiej Brytanii i Francji rynek e-commerce w Europie*



 

  1. 10 największych firm na niemieckim rynku e-commerce:

 

Największe sklepy to multibrandy**: Amazon, Otto i Zalando.

 

Wg wielkości sprzedaży są to:

 

 

 

  1. Jakie są najważniejsze miejsca do sprzedaży online w Niemczech? Przez jakie kanały najłatwiej sprzedawać?

 

 

Amazon, Ebay, Rakuten, Real.de, Allyouneed.de, Otto.de

 

 

  1. Jakich metod płatności używa się najczęściej sprzedając w Niemczech? Które sposoby płatności dominują w Niemczech.

 

Najpopularniejszą formą jest Klarna Pay Later (umożliwia otrzymanie towaru i zapłacenie za niego później), Paypal, Sofort, Karta Debetowa oraz Karta Kredytowa.

 




  1. Jakie sąkoszty przesyłki w Niemczech?

 

Większość klientów oczekuje darmowej przesyłki, jeśli zamówią za średniej wielkości kwotę - to bardzo popularne. Oczywiście to zależy jaki produkt sprzedajemy, ale warto pamiętać o tym warunku.

 

  1. Jaki jest standardowy czas przesyłki?

 

Od 3 do 5 dni to standard dostawy do miejsca zamieszkania zamawiającego lub do paczkomatu DHL. Niepopularne są przesyłki do parcel shopów i następnie odbiór przez klienta (to są usługi szczególnie popularne w Skandynawii).

 

 

O Salesupply Polska



Salesupply jest jednym z wiodących dostawców usług logistyki dla e-commerce i usług związanych z prowadzeniem sprzedaży za granicą. Siłą firmy jest jej sieciowy charakter:biura i magazyny w niemalże każdym kraju w Europie.

 

Świadczymy usługi call center w lokalnych językach, tłumaczenia oraz pomoc prawną. Nasi eksperci przygotowują analizy sklepów internetowych, konkurencji oraz wspierają w lokalnym marketingu.



Sylwia Kuczyńska

Country Manager Poland

tel. 505 254 214

Mail: s.kuczynska@salesupply.pl

www. salesupply.pl

 

 

 

*    Źródło: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-germany-was-worth-e85-billion-in-2017/

 ** Źródło: https://www.ehi.org/de/top-100-umsatzstaerkste-onlineshops-in-deutschland/